شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

سلام بر اولین پاسخ دهندگان در دفاع مقدس

مراسم تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان عملیات"اولین پاسخ"/ نخستین خلبانان شهید دفاع مقدس که بودند؟

نخستین مراسم تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان شرکت کننده در عملیات هوایی ۳۱ شهریور ۵۹ با حضور مقامات نیروی هوایی ارتش برگزار شد.
نخستین مراسم تجلیل از خلبانان پیشکسوت شرکت کننده در عملیات هوایی ۳۱ شهریور ۵۹ با عنوان "اولین پاسخ" به همت دفتر مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی با حضور مسئولان، فرماندهان و جمعی از پیشکسوتان و خانواده شهدای نیروی هوایی ارتش در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 
در این مراسم شخصیت های لشکری از جمله امیر سرتیپ خلبان "علیرضابرخور" جانشین فرماندهی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان "عزیز نصیرزاده" معاون هماهنگ کننده و امیر سرتیپ خلبان "حسین چیت فروش" مشاور فرماندهی نهاجا حضور داشتند. 
گفتنی است در این مراسم از ۵۰ نفر از خلبانان و پرسنل فنی پیشکسوت نهاجا در عملیات هوایی ۳۱ شهریور ۵۹ تجلیل به عمل آمد.
این مراسم، بزرگداشت آمادگی نیروی هوایی ارتش در اولین پاسخ به دشمن بود.
جمعی از خلبانان شرکت کننده در عملیات اولین پاسخ، به بیان خاطراتی از این عملیات پرداختند.
شایان ذکراست عملیات اولین پاسخ، سه ساعت پس از حمله هوایی عراق به پایگاه های کشورمان انجام شد؛ در این عملیات 12 فروند از هواپیماهای جنگنده شکاری نیروی هوایی ارتش در قالب 3 گروه پروازی از پایگاه های بوشهر و همدان، پایگاه های شعیبیه، کوت و الرشید عراق را بمباران و صدمات قابل ملاحظه ای به آن ها وارد آوردند.
همچنین در این عملیات سرلشکر خلبان "محمد صالحی" و سرلشکر خلبان "خالد حیدری" به عنوان اولین خلبانان شهید دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

از خدا ناامید می‌شوند، از غرب نه!

ما سالیان سال است با این جماعت روبرو هستیم و با افکار غربزده شان دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ نه تنها ما، بلکه امام ما نیز بارها آنان را نصیحت می‌کرد اما به گوششان نمی‌رفت و اثر نداشت. هر گاه پیشرفت مادی غرب را بر سر جوانان این مرز و بوم می‌کوبیدند، امام (ره) به آنان نصیحت می‌کرد که جوانان را مأیوس نکنید و به جای به رخ کشیدن غرب، روح امید و خودباوری را در جوانان تقویت کنید؛ هر قدر آنان ساز نتوانستن را کوک می‌کردند امام با صلابت می‌فرمود جوانان ما می‌توانند. وقتی روشنفکران غربزده با حرص و ولع خواستار رابطه با آمریکا می‌شدند؛ امام به آنان هشدار می‌داد؛  ادامه مطلب ...