شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

تصاویر / رژه هوایی روز ارتش


مراسم رژه هوایی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان عالی کشوری و لشکری برگزار شد.

ادامه مطلب ...

کوهان شتران

1- رسول خدا - صلّی الله علیه و آله : زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر می شوند، به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.

              «کنزالعمال/ ج 16/ ص 392»


2- پیامبر اعظم :صلی الله و علیه و آله : دو گروره از دوزخیان را دیدم که در این زمان هنوز نیامده اند ... زنانی که پوشیده ولی برهنه اند .... سرهایشان را مانند کوهان شتر برجسته می کنند، اینان به بهشت نمی روند و بوی بهشت را که از فاصله ای بسیار زیاد به مشام می رسد، استشمام نمی کنند

«میزان الحکمه/ج1/ص530»

3.رسول خدا - صلّی الله علیه و آله: در آخر الزمان از میان امت من زنانی خواهند آمد که پوشش دارند اما برهنه اند و بر سرهایشان بر آمدگی مانند کوهان شتر خراسانی وجود دارد ... پس آنان را لعنت کنید که ملعونند.http://media.afsaran.ir/siLYg2_535.jpg

سامانه لیزری آمریکا تاثیری روی توانمندی پهپادی و دریایی ایران ن

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تاکید کرد: نیروهای مسلح تدابیر و پیش بینی های متنوعی برای مقابله با تکنولوژی و قابلیت های دشمنان جمهوری اسلامی ایران دارند.
سردار مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در واکنش به سخنان اخیر برخی مسئولان نیروی دریایی ارتش آمریکا که از استقرار سامانه های لیزری روی شناورهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس خبر داده اند به مشرق گفت: آمریکایی‌ ها تلاش می‌ کنند اقتدار خود را با استقرار سامانه های نظامی در مناطق مختلف جهان حفظ کنند اما حفظ اقتدار از طریق تجهیزات نظامی نمی‌ تواند حلال مشکلات آمریکایی‌ها چه در منطقه خلیج فارس و سایر مناطق در دراز مدت باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه حضور آمریکا در هر منطقه از جهان موجب افزایش تنش ها و تحت فشار قرار گرفتن ملت ها و دولتهای مستقل می شود، تاکید کرد: جامعه جهانی باید تصمیم قاطعی گرفته و جلوی زیاده خواهی‌های دولت آمریکا را بگیرد.

انتخابات ریاست جمهوی


افسران -  اسامی و گرایش سیاسی ۲۸ نامزد محتمل انتخابات ریاست جمهوی
 تا کنون اسامی بیش از 30 نفر به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.
نسرین وزیری: تا ثبت نام رسمی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حدود یک ماه دیگر زمان باقی است. این درحالی است که از ماه​های پایانی سال 91 تا کنون برخی چهره​های سیاسی و اقتصادی، برای رقابت در این عرصه اعلام آمادگی کرده یا به نوعی تمایل خود را در قالب سخنرانی و یا دیدارهای انتخاباتی عنوان کرده​اند.
هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک​تر می​شویم، تعداد نامزدهای این انتخابات نیز بیشتر می​شود. چه آنکه اواخر اسفند ماه 24 نفر سودای ریاست جمهوری داشتند و اکنون 28 نفر را می​توان برشمرد. در دو جدول زیر اسامی کسانی که قطعا برای حضور در انتخابات اعلام نامزدی کرده​اند و نامزدهای محتمل انتخابات آتی را بخوانید.
نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
اسامی

ادامه مطلب ...

مقام سابق پنتاگون: تهدید آمریکا علیه ایران "پوچ" است

کارن کوایتکوفسکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی گفت: «من واقعا ارزشی برای این (تهدید) قائل نیستم و به شما می‌گویم چرا. کشور ما در حال ورشکستگی است. بدهی‌های بسیار زیادی داریم. استقراض زیادی داشته‌ایم و ابدا در جایگاهی نیستیم که بتوانیم به چنین تهدیدهایی جامه عمل بپوشانیم. به همین دلیل، من آن را نوعی تهدید توخالی و پوچ می‌بینم.»

ادامه مطلب ...

یک مقام آمریکایی: 11 سال دیگر آمریکا به یک کشور جهان سومی تبدیل

دستیار سابق وزارت خزانه داری امریکا پیش بینی کرده است کشورش در ۱۱ سال آینده به علت خروج میلیون‌ها شغل تولیدی و حرفه‌ای به یک کشور جهان سومی تبدیل خواهد شد.

پاول کریگ رابرتز، نویسنده، اقتصاددان و مقاله نویس امریکایی گفت که سال ۲۰۰۴ پیش بینی کرده بود امریکا ظرف ۲۰ سال به یک کشور جهان سومی مبدل خواهد شد.

رابرتز افزود :«به نظر من ما حدودا در نیمه راه رسیدن به این جایگاه قرار داریم.»

وی تاکید کرد :«شرکت‌های امریکایی در ۲۰ سال گذشته تولید محصولات و ارائه خدمات خود را به بازارهای خارجی انتقال داده‌اند. آن‌ها در چین، هند و سایر نقاط جهان به تولید محصول و ارائه خدمات مشغولند که اختلاف زیادی از نظر هزینه نیروی کار دربردارد و در نتیجه نیروی کار امریکا به یک نیروی کار جهان سومی تبدیل می‌شود.»

رابرتز افزود :«وقتی شما مشاغل تولیدی و مشاغل خدماتی حرفه‌ای نظیر مهندسی نرم افزار را از دست می‌دهید در واقع نردبان حرکت رو به بالا را از دست داده‌اید که به افراد طبقات اقتصادی پایین‌تر اجازه می‌دهد از طریق کسب مهارت‌های حرفه‌ای به طبقه متوسط منتقل شوند.»

بی نظیرترین فرمانده تاریخ انقلاب

پرونده ترور - صیاد دلها
 
زندگی نامه سپهبد شهید صیاد شیرازی چنان سرشار از رشد و تعالی و پیشرفت نظامی و معنوی است که نمی توان با یک یا چند مطلب به آن پرداخت. در این مطلب سعی کرده ایم گوشه ای از این زندگانی الهی و شکوه نظامی را در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهیم.

ادامه مطلب ...

سخنان منتشر نشده آیت الله آقامجتبی تهرانی درباره شهید صیاد شیرا

 

آنچه که موجب تأسف و تأثر من شد فقدان یک چهرة‌ نورانی است؛ که سال‌ها پیش‌روی من در این جلسه شرکت می‏کرد. او با دقت تمام گوش می‏کرد و مطالب را هم ثبت و ضبط می‌کرد و گاهی هم به من مراجعه می‌کرد و سؤال می‏پرسید. ما ایشان را از دست دادیم و برای همیشه در دنیا از دیدارش محروم شدم.

خیلی زدیم توی خاکی....

خدایا ما ها که توی اداره ها و سازمان ها و دفتر های شخصی تیپ میزنیم خفن، به چه چیز خودمون می نازیم خدایش،مگه چی داریم، یه دست لباس یه قیافه ،رفتیم آرایشگاه درستش کردیم،آخه قبلا اسمش پیراشگاه بود الانا شده آرایشگاه

خب قیافه ما که با یه مشت کلا دکورش میاد پایین،به مدرکمون مینازیم که رفتیم با پول از دانشگاه آزاد گرفتیم

چی داریم؟؟؟

اما یه بنّا ساده ،کسی که اصلا هیچ سمت و مدرک و تیپی نداره رو برید فقط یکبار کتابی که در موردش نوشته شده که فقط ۱۱۵ بار تجدید چاپ شده رو بخونیم،چند تا کتاب در مورد من و تو نوشتن، واقعا چندتا؟

اصلا یک صفحه هم نوشتن در مورد من و شما واقعا حیفه که بنویسن ،چرا که منو شما نه معرفتی که داشت داریم نه مردانگی اون مرد آسمونی رو

بریم و  در خلوت خود یک برگ در مورد خود بنویسیم ببینیم چه یاداشت می کنیم حالا که خودمان می خواهیم یاداشت کنیم ،اما در مورد اون شهید بزرگوار که خودش ننوشته بگی از خودش تعریف کرده

بریم یه گوشه بشینیم و توبه کنیم که خیلی زدیم توی خاکی،میگی نه برو کتاب"خاک های نرم کوشک"رو بخون بعد قبول می کنی

آلبوم تصاویر شهید برونسی , برونسی به روایت تصویر , آلبوم عکسهای شهید برونسی ,

آیت الله خامنه ای:


الان چند سالى است که کتاب‌هایى درباره‌ى سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و مى‌نویسند و بنده هم مشترى این کتاب‌هایم و مى‌خوانم. با این‌که بعضى از این ‌ها را من خودم از نزدیک مى ‌شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت‌هاى صادقانه است- این هم حالا آدم مى‌تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه‌آمیز است و کدام صادقانه است- بسیار تکان‌دهنده است.


آدم مى ‌بیند این شخصیت ‌هاى برجسته، حتى در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده‌اند؛ این اوستا عبدالحسین بُرُنسى، یک جوان مشهدى بنّا که قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه مى‌کنم و واقعاً دوست مى‌دارم شماها بخوانید. من مى‌ترسم این کتاب ‌ها اصلاً دست شماها نرسد. اسم این کتاب "خاک ‌هاى نرم کوشک" است؛ قشنگ هم نوشته شده.

ادامه مطلب ...

1000 چهره

 مرد هزار چهره! آخر نفهمیدیم تو دشمن اسرائیلی یا دوست. آقای اردوغان! خون هزاران بی گناهی که در سوریه ریخته می شود، روزی گریبان تو و هم دستان سلفی ات را خواهد گرفت. وسیعلمو الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

دروغ بزرگ رژیم صهیونیستی لو رفت

مقامات رژیم صهیونیستی درباره ناکامی سپر موشکی گنبد آهنین گزارش دروغ منتشر کرده اند.

«رووین بدهتسور» تحلیلگر مسائل امنیتی و خلبان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ضمن مقاله ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: «نتایج تحقیقات 2 کارشناس امنیتی اسرائیلی و یک کارشناس آمریکایی نشان می دهد گنبد آهنین فقط 5 درصد از موشک های گراد فلسطینی را در جنگ اخیر غزه رهگیری کرده است در حالی که ارتش اعلام کرد 84 درصد این موشک ها را هدف قرار داده است.»

«بدهتسور» به نقل از دکتر «تئودور بوستول» کارشناس آمریکایی افزود: اگر منظور از مقابله موفقیت آمیز گنبد آهنین با موشک های فلسطینی، تخریب کلاهک جنگی موشک ها باشد، نسبت موفقیت این سپر موشکی بسیار پایین است، و چه بسا 5 درصد باشد.»

در این مقاله آمده است: «کارشناسان مزبور در تحقیقات جداگانه خود به تحلیل و بررسی دهها فیلم ویدئویی از جنگ اخیر پرداخته و به این نتیجه رسیده اند که همه گلوله های آتشی که در این فیلم ها دیده می شود تنها ناشی از انفجار خود موشک های گنبد آهنین است نه اصابت به هدف.»

این کارشناسان می افزایند: «در پی خسارت های ناشی از اصابت موشک های فلسطینی به شهرک ها، 3200 درخواست به مسئولان برای بازسازی منازل شهرک نشینان داده شده است.» کارشناسان امنیتی بر همین اساس تاکید کرده اند منطقی نیست که 58 موشک (طبق آمار ارتش) این حجم از خسارت را ایجاد کند.

به گزارش العالم، بدهتسور در بخش دیگری از این تحلیل می نویسد: 3 کارشناس مزبور بویژه بعد از مقایسه آمار اعلام شده با آماری که در پایان جنگ اول خلیج فارس ارائه شد، در آمارهای جدید ارتش و پلیس رژیم اشغالگر تردید کردند. اسرائیل در پایان جنگ اول خلیج فارس اعلام کرد که سامانه پاتریوت 96 درصد موشک های عراقی را هدف قرار داد، اما نتایج تحقیقات کارشناس آمریکایی (بوستول) در همان زمان نشان داد که میزان کارایی و موفقیت پاتریوت در مقابله با موشک های عراقی صفر بوده است.

سقوط جنگنده آمریکایی درخلیج فارس

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" از سقوط یک فروند جنگنده "اف – 18 سوپر هورنت" در آبهای خلیج فارس خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرده که خلبانان این جنگنده خود را به بیرون از آن پرتاب کرده است. 

 
در ادامه این گزارش محل سقوط جنگنده در نزدیکی ناحیه استقرار ناوگان جنگی "آیزنهاور" آمریکا در خلیج فارس ذکر شده است.
 
وضعیت فیزیکی خلبانان جنگنده خوب اعلام شده است.
 
نیروی دریایی ارتش آمریکا علت این حادثه را نقص فنی ذکر کرده است

شوک رژیم صهیونیستی از حملات سایبری

این گروه هکری در صفحه خود در تویتر با بیان اینکه 100هزار وبسایت اسرائیلی را به همراه 40هزار صفحه فیس بوک، پنج هزار صفحه تویتر و 30هزار حساب بانکی متعلق به "اسرائیلی‌ها" را هک کرده است، ضرر ناشی از آن را بیش از سه میلیارد دلار عنوان کرد.

حالی که سران رژیم اسرائیل که همچنان در شوک این حمله به سر می‌برند و برای غلبه بر آن دست کمک به سوی آمریکا و اروپا دراز کرده‌اند مدعی اثرات اندک آن بر اقتصاد خود هستند، این گروه هکری در صفحه خود در تویتر با بیان اینکه 100هزار وبسایت اسرائیلی را به همراه 40هزار صفحه فیس بوک، پنج هزار صفحه تویتر و 30هزار حساب بانکی متعلق به "اسرائیلی‌ها" را هک کرده است، ضرر ناشی از آن را بیش از سه میلیارد دلار عنوان کرد.

رسانه‌های اسرائیلی روز یک شنبه از حمله گسترده ده‌ها هکر به زیرساخت‌ها و سایت‌های این رژیم خبر دادند و با اعتراف به ناتوانی در برابر این حمله، شکست در برابر آن را پذیرفتند.

هک شدن پایگاه‌ها نخست‌وزیری، موساد، وزارت جنگ، پایگاه حزب کادیما، سازمان بورس، چند وزارتخانه مهم و هزاران سایت دیگر نشان داد که آنچه رژیم صهیونیستی در مورد توانایی‌های سایبری خود می‌گوید، دروغی بیش نیست.

پیغام و پسغام‌های مذاکره توسط آمریکا؛ با کدام هدف؟

به این فروض دقت کنید:

ــ اذعان رئیس جمهور احمدی نژاد به تأثیرگذاری تحریم‌ها!
ــ تأکید آمریکا بر تلاش برای تحریم ایران به دلیل حمایت ایران از مقاومت
ــ بیان شدن تحریم‌های همه جانبه دشمن به‌عنوان علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور توسط برخی رسانه ها

ــ اذعان آمریکا به لغو برخی از تحریم‌ها در صورت مذاکره مطلوب با ایران
ــ تمایل دولت به مذاکره با آمریکا و مثبت ارزیابی کردن پیشنهاد آمریکایی‌ها توسط وزیر خارجه دولت!
ــ نهی مقام معظم رهبری از مذاکره با آمریکا در شرایط فشار و تهدید 

با خوانش دقیق فروض اشاره شده به روشنی می‌توان دریافت که معنای پیغام و پسغام‌های آمریکا برای مذاکره، نه  حل مسله  است بلکه خود «مذاکره» وارد آوردن فشار به ستون اصلی پایگاه انقلاب اسلامی است.
دشمنان خارجی ما اینطور تصوّر کرده‌اند که در شرایط کنونی و با توجه به تمایلات دولت برای مذاکره با آمریکا از یکسو و نیز اذعان برخی مسئولان داخلی به تأثیرگذاری فراوان!!! تحریم‌ها؛ این زمینه فراهم است تا حاکمیت اصلی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مقصر عدم برقراری ارتباط با آمریکا و عاملیت وجود تحریم‌ها معرفی شود. 

پاتوق دوستان :امریکا از شرایط موجود، تصور بازی برد ـ برد را دارد. به این نحو که یا جام زهر به ولی زمانه تحمیل و مظلومیت امام مجتبی(ع) در «ساباط» تکرار می‌شود و یا اینکه راهبرد فشار عملی خواهد شد و رهبریت نظام جمهوری اسلامی ایران در گوشه رینگ قرار خواهد گرفت. 
 ولی آنها هیچ گاه  نتوانستند  ونخوان توانست رابطه   رهبر - امت  بفهمند و تجزیه تحلیل کنندو همیشه از این پاشنه آشیل  سوراخ شدند ومزه شکست  را پی در پی چشیدند

مترجم آمریکایی ترجمه پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس را به پایان می‌

پال اسپراکمن از ادامه ترجمه کتاب «دا»، پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و گفت: مراحل ترجمه این کتاب در حال پایان است.
، پال اسپراکمن از ادامه ترجمه کتاب «دا»، پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و گفت: مراحل ترجمه این کتاب در حال پایان است.

پال اسپراکمن، مترجم و استاد دانشگاه راتگرز نیوجرسی در گفتگو با  مهر با اشاره به ادامه ترجمه کتاب «دا» اظهار داشت: ترجمه «دا» کماکان ادامه دارد و در مراحل پایانی است. در واقع باید عنوان کنم که ترجمه این کتاب دارد تمام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ترجمه‌ کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» و ارائه آن به عنوان منبع درس «مطالعات خاورماینه» در دو دانشگاه راتگرز و مریلند افزود: تدریس درس‌های فارسی در دانشگاه راتگرز در سه سطح به خوبی پیش می‌رود.

این کتاب که تاکنون در ایران 16 مرتبه تجدید چاپ شده در آمریکا توسط انتشارات مزدا منتشر شده است.

اسپراکمن همچنین از انتشار ترجمه تازه‌ای از خود با عنوان Licensed Fool خبر داد و گفت: این کتاب ترجمه‌ای است درباره عبیدواری که در ایالات متحده منتشر شده است.

اسپراکمن در سفری که خردادماه سال گذشته به تهران داشت با سیده زهرا حسینی درباره کتاب «دا» به گفتگو پرداخت و از تلاش خود برای به پایان رساندن ترجمه این کتاب تا اوایل تابستان سال گذشته خبر داد.

«دا» خاطرات سیده زهرا حسینی از جنگ تحمیلی و اوضاع خرمشهر در روزهای آغازین جنگ است؛ دختری 17 ساله که با شروع جنگ در روز اول مهر سال 59 زندگی‏‌اش دگرگون می‏‌شود.

این کتاب پس از انتشار و بیش از 130 تجدید چاپ، توانست در سه جایزه ادبی کتاب سال، جلال‌ آل‌احمد و شهید حبیب غنی‌پور عنوان اثر برگزیده را به دست آورد.

تروریست‌ها سر پیش نماز مسجد را بریدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کردند، عناصر مسلح مخالف دولت سوریه روز شنبه امام جماعت یکی از مساجد شهرکی در حلب را سر بریدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، گفت، امام مسجدی در منطقه «الشیخ مقصد» در حلب که از طرفداران دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه بود، روز جمعه توسط عناصر مسلح معارض سوری دستگیر و سر بریده شد. منابعی در این منطقه تاکید کردند که تروریست‌ها بعد از اعدام این عالم دینی، جسد وی را بر زمین کشیدند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت، عناصر تروریستی جمعه شب (29 مارس) شیخ «حسن سیف الدین» امام جماعت مسجد «الحسن» در منطقه الشیخ مقصود را ترور کردند.

سانا افزود، این تروریست‌ها بعد از کشتن شیخ حسن، به جسد وی اهانت کردند.

شبکه «الاخباریه» نیز به نقل از مدیر اداره فتوای وزارت اوقاف سوریه گفت، شیخ حسن «سر بریده شد.»

در این میان، اداره اوقاف در حلب و علمای دینی این شهر جنایت وحشتناک دشمنان مردم سوریه را در ذبح شیخ حسن و آویزان کردن سر وی بر فراز مناره مسجد الحسن محکوم کردند.

فرار ناوهای آمریکایی از موشک بالستیک

نیروهای نظامی آمریکا به همراه ناوهای جنگی خود از ترس موشک های بالستیک منطقه را ترک گفتند.

خبرگزاری رویترز در خبری نوشت: ناوهای جنگی آمریکا سواحل کره جنوبی را به خاطر افزایش تنش های اخیر بین کره جنوبی با کره شمالی ترک گفتند.

 

رویترز در ادامه نوشت: رهبر جدید کره جنوبی اعلام کرده است که در صورتی کره شمالی به کشورش حمله کند، کشورش به کره شمالی حمله خواهد کرد و به احتمال زیاد سواحل ایندو کشور شاهد اصابت های موشک بالستیک قرار گیرند و این امر باعث شده است تا نیروهای آمریکا مطقه را ترک گفته بگویند.

 

کره شمالی به خاطر افزایش تنش ها بعد از آزمایش موشک هسته ای خود اعلام کرده است که می خواهد مانورهای نظامی را انجام دهد و این نشانه ای برای مخالفت با مانور های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی است.

رویترز می نویسد: از طرفی مقامات کاخ سفید اعلام کرده اند که کره شمالی در موقعیت جنگی با کره جنوبی قرار ندارد و تغییراتی در آرایش نطامی خود انجام نداده است ولی ناوهای این کشور به خاطر دور بودن از موشکهای بالستیک منطقه را ترک گفتند.

احتمال وقوع کودتاهای خونین در عربستان سعودی


هفته‌نامه فلسطینی«المنار» نوشت که نگرانی دولت آمریکا از تحولات خطرناک داخل عربستان سعودی بیشتر شده است زیرا این تحولات بر منافع آمریکا و نقش ریاض در بازاریابی طرح‌های آمریکا در منطقه و مشخصاً طرح‌های مربوط به تقسیم‌بندی ملت‌های منطقه و تجزیه اراضی آنها تأثیر منفی خواهد داشت.
 
المنار به‌نقل از منابع آگاه نوشت که گزارش‌های اطلاعاتی روی میز تصمیم‌سازان در واشنگتن نسبت به وقوع کودتاهای داخلی خونین در عربستان سعودی هشدار داده‌اند.بر اساس این گزارش‌ها عربستان نوعی درگیری داخلی بین اعضای خاندان حاکم را تجربه می‌کند و در جریان این درگیری خون‌های زیادی ریخته خواهد شد تا اینکه این حوادث خونین به روی کار آمدن شخصی منجر می‌شود که می‌تواند از این حوادث خونین عبور و کشور را بار دیگر هدایت نماید.

درس استاد به شاگردانش

استادى در شروع کلاس درس، لیوانى پر از آب به دست گرفت. آن را بالا نگاه داشت که همه ببینند. بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ شاگردان جواب دادند 50 گرم، 100 گرم، 150 گرم.
استاد گفت: من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقاً وزنش چقدر است. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقى خواهد افتاد.
شاگردان گفتند: هیچ اتفاقى نمی افتد. استاد پرسید: خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقى می افتد؟ یکى از شاگردان گفت: دست تان کم کم درد می گیرد. حق با توست. حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟
شاگرد دیگرى جسارتاً گفت: دست تان بی حس می شود. عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوند. و مطمئناً کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه شاگردان خندیدند. استاد گفت: خیلى خوب است. ولى آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟ شاگردان جواب دادند: نه پس چه چیز باعث درد و فشار روى عضلات می شود؟ من چه باید بکنم؟

شاگردان گیج شدند: یکى از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید. استاد گفت: دقیقاً . مشکلات زندگى هم مثل همین است. اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید، اشکالى ندارد. اگر مدت طولانی ترى به آنها فکر کنید، به درد خواهند آمد. اگر بیشتر از آن نگه شان دارید، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کارى نخواهید بود.
فکر کردن به مشکلات زندگى مهم است. اما مهم تر آن است که در پایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید. به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید، هر روز صبح سرحال و قوى بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هر مسئله و چالشى که برایتان پیش می آید، برآیید! دوست من، یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذار. زندگى همین است!