شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

برترین عکس‌های 2012 رویترز


خبرگزاری رویترز مطابق هر سال مجموعه ای از بهترین عکس های سال را در یک گزارش تصویری منتشر کرد. 
دونمونه از این عکسها:
زندانیان زندان کالیفرنیا در امریکا؛ گزارش مجامع بین المللی از وضعیت وخیم این زندان در سال گذشته خبرداد.



حمله سربازان اسرائیلی به معترضان فلسطینی در اورشلیم؛ سرباز اسرائیلی گاز فلفل را مسقیما به صورت جوان فلسطینی می زند.


مرگ بر اسرائیل جنایتکار...

تکرار کلیدواژه "انتخابات‌آزاد" توسط رضاپهلوی

شبکه بی بی سی، ارگان رسمی دولت انگلیس، در اقدامی تامل بر انگیز تریبون این شبکه را به طور رسمی در اختیار رضا پهلوی قرار داد تا همه حرف های خود را از  "انتخابات آزاد" گرفته تا تشکیل "یک شورای ملی برای تغییر نظام در ایران" را به طور یک طرفه و بدون انتقادی از سوی مجری بی بی سی اظهار نماید.

بی بی سی در توضیح ابتدایی برنامه خود گفت: سی و چهار سال از روزی که پدر رضا پهلوی ایران را ترک کرد، می گذرد. شاهی که رفت و کمتر از یک ماه بعد از رفتن اش کل حکومت را واگذار کرد. حکومتی که بسیاری می گفتند استبدادی بود. اما حالا، رضا پهلوی می گوید، در تلاش است تا راه را برای برگزاری انتخاباتی آزاد در ایران فراهم کند. او چند روزی است که در اروپا با مقام های اتحادیه اروپا و پارلمان بریتانیا در حال گفت و گوست

ادامه مطلب ...

نسل جدید "خودروی تاکتیکی نینوا" را بهتر بشناسید

خودروی نینوا به صورت کاملا بومی بر اساس نیازهای تاکتیکی نزاجا(نیروی زمینی ارتش) و شرایط اقلیمی کشور طراحی و ساخته و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری صنعتی تولید شده است.

خودرو تاکتیکی 2.5 تنی 4 در 4 "نینوا"  ماشینی نظامی است که بر اساس نیاز نیروهای مسلح، توسط متخصصان متعهد


ادامه مطلب ...

خاطره ای از زندگی شهید نامجو

مرتب روزه می گرفت

خیلی وقتا هم نماز شب می خوند

نماز شباش معمولی نبود

طوری گریه می کرد که اتاق به لرزه می افتاد

گاهی از صدای گریه اش بیدار می شدیم

هیچ وقت دوست نداشت مرفه زندگی کنیم

از روز اول زندگیمون توی منزل اجاره ای زندگی می کردیم...

 

... ارتش به پرسنل خونه سازمانی می داد

وقتی ازش خواستم یه منزل سازمانی بگیره ، گفت:

بذار کسانی که نیاز دارن بگیرن...         

                         

                       خاطره ای از زندگی شهید نامجو( وزیر دفاع زمان جنگ )

                       راوی : همسر شهید سید موسی نامجو


هفت گام برای امن کردن ویندوز 7

اگر شما از ویندوز 7 استفاده می­کنید، باید به طور استراتژیک راهکارهای محافظت از داده و کاربران را برای تمامی سیستم­های ویندوز مرور نمایید. راهکارهای زیادی وجود دارد که هر سازمانی، اعم از کوچک یا بزرگ، باید از آنها پیروی نماید تا سیستم­های ویندوز خود را از حملات ویروس­ها، ابزارهای جاسوسی، و سایر انواع بدافزار بر حذر دارد.
  1. تهدیدات را متوقف کنید
    یک گام واضح ولی مهم، استفاده از آنتی ویروس برای جلوگیری، تشخیص و حذف تمامی انواع بدافزارهاست که این قابلیت را دارند که به سیستم و داده های شما آسیب وارد کنند. یکی از معمول­ترین روش­های تشخیص ویروس، جستجو در مورد الگوهای شناخته شده، یا امضای ویروس­ها در میان کدهای اجرایی است. البته با افزایش تعداد و پیچیدگی حملات بدافزاری ناشناخته، امکان زیادی وجود دارد که یک کاربر توسط بدافزاری آلوده گردد که هنوز شناخته نشده و امضای آن وجود ندارد. برای مقابله با چنین حملاتی که به حملات «zero-day» معروفند، باید از آنتی ویروسی استفاده کرد که روش­های محافظتی پیشگیرانه را به کار می­برد و ویروس­های جدید را با مطالعه رفتار آنها شناسایی کرده و از اجرای آنها جلوگیری می­نماید. برای حصول اطمینان از اینکه آنتی ویروس به درستی کار مورد نظر شما را انجام می­دهد، باید همیشه آن را به روز نگه دارید. از آنجایی که ویروس­های جدید به سرعت می­توانند منتشر گردند، بسیار مهم است که از یک ساختار خودکار برای دریافت به روز رسانی آنتی ویروس استفاده نمایید. یک روش ساده دیگر برای جلوگیری از تهدیدات این است که همیشه در مورد آنها اطلاع داشته باشید. می­توانید در لیست ایمیل تولید کننده آنتی ویروس خود ثبت نام نمایید و وبلاگ­های مرتبط با امنیت را برای به دست آوردن اطلاعات به روز در مورد تهدیدات ویروس­ها، اطلاعات فنی، و محصولات جدید مطالعه کنید. توصیه:
    ابزار جلوگیری کننده از اجرای داده ها (DEP)، از اجرای کدهای اجرایی در قسمت­هایی از حافظه که برای ذخیره داده در نظر گرفته شده اند، جلوگیری می­کند. توصیه می­شود که در قسمت تنظیمات BIOS، بخش مربوط به فعالسازی پشتیبانی DEP (NX enable) را علامت زده و نیز DEP را برای تمامی برنامه ها فعال نمایید. ابزار ASLR محلی از حافظه سیستم شما را که ویندوز کتابخانه های لازم سیستمی را در آنجا بارگذاری می­کند، به طور تصادفی تعیین می­کند. زمانی که از DEP استفاده می­کنید، ASLR کار بدافزارها را برای استفاده از آسیب پذیری­های امنیتی مرورگر، plugin ها، و برنامه ها سخت می­کند.
  2. مرور امن وب
    اینترنت به سرعت به ابزاری برای انجام بسیاری از کارهای تجاری تبدیل شده است. در نتیجه وب سایت­های بی­گناه به هدف نویسندگان بدافزارها تبدیل شده اند و هکرها با هدف سرقت اطلاعات محرمانه، انتشار کدهای خرابکار، یا حتی ساختن botnet ها برای انتشار بیشتر بدافزارها و هرزنامه ها، به کاربران این وب سایت­ها ضربه می­زنند. هزاران سیستم هر روز به خاطر مشاهده وب سایت­های معتبری که هدف حملات تزریق SQL قرار گرفته و یا کدهای خرابکار در آنها جا گرفته اند، آلوده می­شوند. چند راه ساده برای رهایی از این وضعیت وجود دارد.
    توصیه:
    ویندوز 7 به طور پیش فرض IE 8 را به همراه دارد و توسط DEP و ASLR محافظت می­شود. علاوه بر این، این سیستم عامل از یک ویژگی امنیتی جدید برای محافظت در برابر مرور سایت­های خرابکار نیز برخوردار است که SmartScreen نام دارد. SmartScreen یک هشدار برای CSS، سرقت هویت و سایر اهداف خرابکارانه نمایش می­دهد. این ویژگی به همراه وضعیت محافظت شده IE 8، امکان مرور امن تر وب را فراهم می آورد.
  3. اصلاحیه ها را نصب کنید
    هکرها بیش از گذشته بر حفره های امنیتی plugin های شرکت­هایی به جز مایکروسافت و هر محتوایی که از اینترنت دریافت می­شود، تمرکز کرده اند. مهاجمان همچنان سیستم عامل را هدف قرار می­دهند، اما به شکل فزاینده ای به دنبال برنامه هایی هستند که مرورگر شما برای مشاهده محتوای چند رسانه ای، اسناد، و سایر انواع فایل­ها لود می­کند. به طور منظم وب سایت تولید کنندگان نرم افزارهای مورد استفاده خود را چک کنید تا در صورت عرضه اصلاحیه، آن را دریافت نمایید. بسیاری از تولید کنندگان نرم افزارها راهنمایی امنیتی نیز ارائه می­دهند. برای مثال، مایکروسافت هشدارهایی در مورد حفره های امنیتی محصولات خود و نیز اصلاحیه های آنها را به لیست ایمیل خود ارسال می­کند. در صورتی­که تولید کنندگان نرم افزارهای مورد استفاده شما دارای چنین لیست ایمیل­هایی هستند، در آنها ثبت نام کنید. زمانی که یک حفره امنیتی جدید در یک سیستم عامل یا یک نرم افزار کشف می­شود و اصلاحیه آن نیز در دسترس است، سازمان­ها باید آماده باشند تا آن اصلاحیه را تست نموده و به سرعت نصب نمایند.
    توصیه:
    Windows Update کمک می­کند که سیستم خود را امن تر نگاه دارید. در ویندوز 7، این قسمت، بخشی از Action Center است که پروسه به روز رسانی را ساده تر می­کند.
  4. ابزار جلوگیری از اتلاف داده ها (DLP) را تقویت کنید
    امروزه یکی از جرائم معمول کامپیوتری، سرقت داده های شخصی است. بنابراین شما باید با استفاده از راهکارهایی، از اینکه داده های شما به طور تصادفی در اختیار دیگران قرار گیرند، جلوگیری نمایید.
    چهار جزء برای محافظت از داده ها باید در نظر گرفت:
    • کنترل برنامه، شما را قادر می­سازد که برنامه هایی را که کارمندان مجاز به استفاده از آنها هستند مدیریت نمایید. این کار باعث می­شود که داده های حساس از طریق برنامه هایی مانند برنامه های به اشتراک گذاری P2P یا برنامه های پیغام فوری از سازمان شما خارج نشوند.
    • کنترل ابزار راهی برای تعریف و اعمال یک سیاست جامع در سازمان شما عرضه می­کند که مشخص می­کند کارمندان مجاز به استفاده از چه ابزارهایی هستند یا نیستند.
    • کنترل داده ها این اطمینان را ایجاد می­کند که کاربران به طور تصادفی داده های حساس را به ابزارها و برنامه های خود منتقل نمی­کنند. پیاده سازی یک راه حل جلوگیری از اتلاف داده ها می­تواند هزینه بر و پیچیده باشد.
    • رمزنگاری این اطمینان را ایجاد می­کند که داده های موجود بر روی لپ تاپ­ها و درایوهای USB محافظت شده هستند. ممکن است افراد وسایل خود را گم کنند. پیاده سازی رمزنگاری ممکن است چندان ساده نباشد. بنابراین فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود: باید اطمینان حاصل کنید که پیاده سازی اولیه موفق است، باید اطمینان حاصل کنید که سیاست­های رمزنگاری در سازمان شما قابل مدیریت و تغییر هستند، و علاوه بر اینها، باید اطمینان حاصل کنید که راه حل شما مانع وظایف روزمره کاربران شما نیست.

ادامه مطلب ...

چی می شد اگه خدا امروز وقت نداشت به ما برکت بده ، چرا که دیروز م


خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است.

بنده: خدایا ! خسته ام! نمی توانم.

خدا: بنده ی من، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان.

بنده: خدایا ! خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم…

خدا: بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان

بنده: خدایا سه رکعت زیاد است

خدا: بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان

بنده: خدایا ! امروز خیلی خسته ام! آیا راه دیگری ندارد؟

خدا: بنده ی من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله

بنده: خدایا!من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد!

خدا: بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله

بنده: خدایا هوا سرد است!نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم

خدا: بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب می کنیم

بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد.

خدا: ملائکه ی من! ببینید من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابیده است چیزی به اذان صبح

نمانده او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده

ملائکه: خداوندا! دوباره او را بیدار کردیم ،اما باز خوابید

خدا: ملائکه ی من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست

ملائکه: پروردگارا! باز هم بیدار نمی شود!

خدا: اذان صبح را می گویند هنگام طلوع آفتاب است ای بنده ی من بیدار شو

نماز صبحت قضا می شود خورشید از مشرق سر بر می آورد

ملائکه:خداوندا نمی خواهی با او قهر کنی؟

خدا: او جز من کسی را ندارد…شاید توبه کرد…

بنده ی من تو به هنگامی که به نماز می ایستی من آنچنان گوش فرا میدهم

که انگار همین یک بنده را دارم و تو چنان غافلی که گویا صد ها خدا داری

منبع:✿❧من ! د┋خ┋ت┋ر┋ی...؟❧✿

جاسوس سازمان CIA چگونه در دام اطلاعاتی ایران گرفتار شد؟

هر چند جاسوسی قدمتی دیرینه در تاریخ کهن ایران اسلامی دارد ولی به عمر همین اقدام زشت، بودند و هستند کسانی که از کیان و شریعت کشورشان دفاع کرده و این مهم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است به طوری که در مستند "شکارچی در دام "به گوشه‌ای از اقدامات پیروزمندانه سربازان گمنام امام زمان‌(عج) اشاره شده است. 

ادامه مطلب ...

مزدوران داخلی دشمن در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی​آیند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر چهارشنبه در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، با اشاره به قطعی بودن وعده الهی در یاری صابران و متوکلین و یاری کنندگان دین خدا، تأکید کردند: مصداق عینی تحقق وعده الهی، نظام جمهوری اسلامی است که به رغم همه فشارها و طراحی های دشمن، بعد از گذشت 34 سال اکنون یک نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقه ای و جهانی، دارای ملتی بزرگ، فهیم، دشمن شناس و لحظه شناس، و دارای پیشرفتهای بزرگ علمی است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید به خداوند متعال توکل کرد و به یاری خداوند نیز خوشبین بود، افزودند: جبهه استکبار تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته است تا از طریق تحریم ها و فشارها، ملت ایران را وادار به تسلیم کند اما این ملت سختی ها را تحمل می کنند زیرا نقشه و تاکتیک دشمن و هدف راهبردی او را متوجه شده و براساس فهم و تشخیص صحیح، عمل می کند.

ادامه مطلب ...

مرگ مشکوک نابغه اینترنتی طرفدار ایران

آرون شوارتز نابغه اینترنی 26 ساله، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی و خبری REDDIT و از طراحان و پدیدآورندگان RSS-آر.اس.اس (خوراک‌خوان)، به طرز مشکوک و طبق روال معمول جوامع غربی دارای آزادی بیان خودکشی کرد.

پلیس نیویورک او را حلق آویز شده در آپارتمانش پیدا کرد.

آرون شوارتز چندی پیش از ایران حمایت کرده بود و همچنین از حملات سایبری آمریکا علیه ایران، باراک اوباما و جنگ‌افروزی‌هایش شدیدا انتقاد کرده بود، به طرز مشکوکی جان سپرد.

مرگ مشکوک نابغه اینترنتی طرفدار ایران

ادامه مطلب ...

سلاحی بومی برای حمله و دفاع در منازعات نرم

تصحیح و بهتر کردن وجه‌ی دولت‌‌ها در نظر مردم؛ پایه‌گذار حوزه‌ی مهمی در حوزه‌ی سیاست‌گذاری حکومتی و علوم سیاسی است. این حوزه در قالب رابطه‌ی بین مسئولان و مردم عامه، می‌تواند آنقدر مهم تلقی شود که دولت‌ها برای تعریف و بهبود چنین رابطه‌ای دست به هر کاری می‌زنند. دیپلماسی عمومی یا Public Diplomacy عنوان اصلی این حوزه‌ی را یدک می‌کشد. دیپلماسی در زبان ساده به مقوله‌ی مدیریت روابط بین کشورها باز می‌گردد، و در بیان دیگر به توانایی تعامل با مردم بدون ناراحت و ناامید کردنِ آن‌ها معطوف است. تعریف اول بیشتر به حوزه‌ی دیپلماسی خارجی و تعریف دوم به یا دیپلماسی عمومی باز می‌گردد.

اما ساز و کار دیگری نیز می‌تواند برای ارتباط با مردم و شکل‌گیری مناسب و با دوام این ارتباط مطرح شود. خصوصاً برای کشور اسلامی ما که همواره در سطحِ رهبران خود از مدلِ متفاوتی برای ارتباط با مردم استفاده کرده‌ است.

ادامه مطلب ...

موشک‌های ایرانی با نسل جدید لانچرها پرتاب می‌شوند+عکس

پرتابگرها وظیفه دارند موشک های 6 تا 23 تنی را از حالت افقی به عمودی تغییر وضعیت داده و آن را شلیک کنند. حرکت دقیق موشک ها به وضعیت عمودی به طوری که پدیده تلاطم سوخت یا ارتعاشات پس از توقف رخ ندهد از کارهای حساس این لانچرهای غول پیکر است.
 

ادامه مطلب ...

آیا وزیر دفاع جدید آمریکا حامی ایران است؟

نومحافظه‌کاران آمریکایی عقیده دارند که هیگل، فردی یهود‌ستیز و مخالف رژیم صهیونیستی است و در قبال ایران از موضع ضعف عمل خواهد کرد.

در گزارشی که از سوی مُلاد[1]، مرکز تجدید دموکراسی اسرائیل[2] منتشر شد، آمده است: اعلام نامزدی هیگل برای تصدی وزارت دفاع آمریکا، هیچ ارتباطی به اسرائیل ندارد؛ ولی با در نظر گرفتن این واقعیت که حامیان خودخوانده اسرائیل، پای دولت یهود را به مباحثات فوق کشانده‌اند؛ این مرکز ذکر موارد زیر را ضروری می‌داند:

ادامه مطلب ...

تحلیل کارشناسان نظامی روس از قابلیت های راهبردی پهپادهای ایرانی

تحلیل کارشناسان نظامی روس از قابلیت های راهبردی پهپادهای ایرانی/ ایران مانند RQ-170 را ساخته است!

در گزارش رادیو روسیه آمده : پس از گذشت یک سال، خبر به دام افتادن یکی دیگر از پهپادهای ایالات متحده نیز در رسانه های ایران و از سوی سردار رمضان شریف ، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر گردیده شد.

این گزارش خاطر نشان می کند: این بار نیروهای ایرانی موفق به مهار پهپاد ScanEagle از پهپادهای نیروی هوایی ارتش آمریکا شدند. از نکات حائز اهمیت این پهپاد می توان به اندازه ی کوچک و توان انجام پرواز در ارتفاعات پایین اشاره کرد که این نکات، کمک شایانی به در امان ماندن هواپیمای بدون سرنشین از دست رادارهای دشمن، می نماید

ادامه مطلب ...

مهمترین بلای جان سربازان آمریکایی

آمار خودکشی سربازان آمریکایی در سال گذشته بیش از تعداد سربازانی است که در میدان‌های جنگی و عملیاتی کشته شد‌ه‌اند.

تسنیم به نقل از فاکس نیوز نوشت: تعداد نظامیان آمریکایی که از طریق خود کشی جان خود را از دست داده‌اند بیش از  تعداد تلفاتی است که در میدان‌های جنگ و عملیاتی کشته شد‌ه‌اند.

بنابراین گزارش، 349 نظامی آمریکایی در سال گذشته خودکشی کردند، این در حالی است که تعداد کشته شدگان آمریکا سال گذشته در افغانستان 295 نفر بود.

آمار تعداد سربازانی که در سال 2011  از طریق خودکشی جان خود از دست دادند 301 نفر بودند.

"سینتیا  اسمیت" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این گزارش را تایید کرد.

بعضی کارشناسان پیش بینی می‌کنند آمار خودکشی در سال جاری افزایش خواهد یافت.

در می 2012 لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا گفت: خودکشی یکی از پیچیده‌ترین و حادترین مسایلی است که پنتاگون با آن روبرو است.

وی تاکید کرد که خودکشی در بین نظامیان آمریکایی به صورت یک اپیدمی در آمده است.

ناتو: هیچ کس توان مقابله با حزب الله را ندارد

سازمان ناتو با برآورد میزان توانمندی حزب الله لبنان اعلام کرد که مقاومت لبنان دارای 65 هزار نیروی مبارز و مجهز نظامی و مردمی است که هیچ کس را توان رویارویی با آن نیست.به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبنانی «الدیار»، سازمان ناتو با بررسی میزان توانمندی حزب الله لبنان اعلام کرد که حزب الله، 65 هزار نیروی سازماندهی شده در اختیار دارد که 15 هزار نفر از آنان نظامی و دوره های آموزش نظامی عالی را پشت سر گذاشته اند بقیه این نیروها نیز در واقع یک ارتش مردمی هستند که آموزش هایی را پشت سر گذاشته اند و مجهز هستند ...

کشته شدن یکی از سران سلفی در سوریه

جریان سلفی اردن روز سه شنبه از کشته شدن ˈریاض هدیبˈ مسوول شرعی جبهه ˈالنصره برای اهل شامˈ در شهر درعا واقع در جنوب سوریه خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از" القدس العربی " یکی از رهبران برجسته این جریان که خواست نامش فاش نشود ، گفت : به دنبال حمله نیروهای ارتش سوریه به گروه هایی از اعضای این جبهه در منطقه طفس در نزدیکی درعا ریاض هدیب کشته شد.وی ادامه داد: هدیب ملقب به ابوحمزه هفت ماه پیش جهت پیوستن به جبهه النصره ، اردن را به مقصد سوریه ترک کرد.جبهه النصره یک تشکل سلفی است که در سال 2011 میلادی دراردن تشکیل شد ..

اوباما: نتانیاهو فردی ترسو است

جروزالم پست نوشت: جفری گلدبرگ مقاله نویس بانفوذ آمریکایی، در گزارشی نوشته است: رئیس جمهور آمریکا در مکالمات خصوصی خود بارها اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی قادر به تشخیص مصالح اسراییل نیز نمی باشد و با سماجت در شهرک سازی در اراضی اشغالی به سمت انزوای سیاسی کامل پیش می رود.
گلدبرگ نوشت: در پی واکنش ها به رای شورای امنیت سازمان ملل در 29 نوامبر مبنی بر پذیرش فلسطین به عنوان یک ناظر غیرعضو در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی اعلام کرد: 3000 واحد مسکونی می سازد که حتی از خطوط سبز خود فراتر می رود.

ادامه مطلب ...

آیا "روباه دریا" حریف "مین‌های دریایی" ایران می‌شود



پهپادها در زیر دریا:
یازده ماه می در سال گذشته، نیروی دریایی آمریکا تعداد زیادی پهپاد دریایی به نام  SeaFox سفارش داد. این پهپادها برای نابود کردن مین‌های دریایی استفاده می‌شود که در بستر دریا قرار دارند. به گفته وزارت دفاع آمریکا، هدف استفاده از این پهپادها مقابله با مین‌های دریایی ایران در صورت بسته شدن تنگه هرمز  اعلام شده است.

ادامه مطلب ...

تجهیز تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش به بی‌سیم‌های جهش فرکانس



امیر پوردستان در جمع خبرنگاران خبر داد
فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی سامانه کنترل آتش EFSC3 و تانک بهینه‌سازی شده ذوالفقار در دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که امروز روی آن کار می‌کنیم سیستم‌های جهش فراکنس است که پیشرفت‌های خوبی را در آن داشته‌ایم و تمامی یگان‌ها نیز به آن مجهز شده‌اند.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران و در حاشیه اولین یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش درباره نقش مخابرات در عرصه جنگ و صلح اظهار داشت: اگر مروری به جنگ‌های اولیه داشته باشیم و جنگ‌های فعلی و آینده را ملاحظه کنیم، مخابرات یکی از اصلی‌ترین رسته‌هایی است که می‌توانیم در آن نقش‌آفرینی کنیم چرا که مخابرات به عنوان سلسله اعصاب یک یگان انجام وظیفه می‌کند.

ادامه مطلب ...