شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

تصاویر/ نیروهای رهایی گروگان ارتش


تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد یا نیرو های مخصوص معروف به نوهد یکی از زبده ترین وآماده ترین نیروهای ارتش هستند که به کلاه سبزها معروفند . این تیپ عهده دار عملیات های سخت و حساس در کشور است که از جمله آنها می توان به آزاد سازی گروگان و عملیات های خرابکاری در مواضع دشمن در کیلومترها خارج از مرز های کشور اشاره نمود.

ادامه مطلب ...

ناوگان های دریایی ایران در خلیج فارس نماد اقتدار آن کشور هستند


اذعان روزنامه دیلی تلگراف ؛

ناوگان های دریایی ایران در خلیج فارس نماد اقتدار آن کشور هستند

"بن فارمر" در گزارش جدید خود تحت عنوان "اعزام ناوگان های ایران به خلیج فارس در قالب رزمایش در منطقه" با اذعان به قدرت کشورمان در خلیج فارس و قابلیت های بالای نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات موجود در آن منطقه معترف است که حضور پرتوان ایرانیان در آبهای خلیج فارس به نفع حفظ ثبات در کل منطقه است.
 به نقل از دیلی تلگراف، نویسنده با اذعان به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه آبهای خلیج فارس می نویسد "اعزام جدیدترین ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران به خلیج فارس در قالب انجام بزرگترین رزمایش مین روبی در آن منطقه انجام شد که به نوبه خود بزرگترین رزمایش در این حوزه و در آبهای خلیج فارس بوده است." 
نویسنده در ادامه با اشاره به ناوگان دریایی "جماران" می افزاید "ناوگان جماران در جریان برگزاری این رزمایش در یک مایلی ناوهای کشورهای غربی حاضر در خلیج فارس قرار گرفت. مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشته اند که این رزمایش برای حفظ امنیت و ثبات در آبهای خلیج فارس انجام شده است. فرماندهان نظامی کشورهای خارجی نیز اظهار داشته اند که حضور روزانه ناوگان های ایرانی در خلیج فارس تهدیدی علیه سایر کشورها نیست بلکه از آن رو مورد توجه است که در استراتژیک ترین منطقه آبی جهان صورت می گیرد." 
نویسنده دیلی تلگراف در ادامه با اشاره به تجهیزات ناوگان "جماران" که دستاورد خودکفایی نیروهای نظامی کشورمان می باشد می نویسد "ساخت ناوگان جماران که مجهز به موشک و اژدرانداز است از سال 2010 میلادی آغاز شد. طراحی این ناوگان توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده است." 
نویسنده در ادامه با اذعان به نفوذ گسترده کشورمان در خلیج فارس و رصد تحرکات دشمنان و بصورت متقابل توجه دشمنان به تحرکات کشورمان در عرصه آبی می افزاید ""جان راجرز" فرمانده ناوگان "یو اس اس پونس" یکی از 35 ناوگان حاضر در خلیج فارس اظهار داشت که نیروهای آمریکایی و ایرانی بصورت مداوم از تحرکات دریایی یکدیگر باخبر هستند .  وی همچنین خاطر نشان ساخته که اکثر کشورهای عضو پیمان ناتو در خلیج فارس حضور دارند و همچنین افزوده است که استرالیا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز حضور خود در خلیج فارس را حفظ کرده اند." 
نویسنده در ادامه اذعان می کند که فرماندهان آمریکایی معترف اند که حضور نظامی ایران در خلیج فارس تهدیدی علیه سایر کشورها نیست و در این باره می افزاید "کاپیتان راجرز در ادامه با اشاره به رزمایش جمهوری اسلامی ایران در آبهای خلیج فارس اظهار داشت که این رزمایش به منظور مین روبی منطقه انجام شده است و ارتش آمریکا آن را اقدامی تهدید آمیز نمی داند بلکه تنها نگرانی آمریکایی ها از بسته شدن احتمالی آبراهه هرمز از سوی ایران در صورت وقوع حمله ای نظامی علیه آن کشور است که مسیر اصلی نقل و انتقال جهانی نفت است." 
نویسنده در ادامه اشاره می کند که وجود مین در خلیج فارس تهدیدی علیه نیروهای دریایی حاضر در آن منطقه از تمامی کشورهاست و در این باره می افزاید "نیروهای مستقر در خلیج فارس تهدیدات مشترکی دارند آنان همگی می بایستی از وقوع حملات احتمالی تروریستی از سوی کشتی های کوچک علیه ناوگان های دریایی جلوگیری نمایند." وی در ادامه با اذعان به توانمندی نیروهای نظامی کشورمان می افزاید "در این میان قایق ها و ناوگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجهز به سلاح های کوچک و همچنین سلاح های سنگینی هستند که توانایی منهدم نمودن قایق های کوچک و خنثی کردن حملات احتمالی انجام شده از سوی آنان را خواهند داشت." 
نویسنده در ادامه اذعان می کند که حضور دریایی ایران در خلیج فارس به نفع نیروهای سایر کشورها نیز می باشد . "سایمون آنکونا از فرماندهان نیروهای دریایی خارجی حاضر در خلیج فارس اظهار داشت که احتمال حمله قایق های کوچک به سوی ناوگان های مستقر در آن منطقه تنها خطر برای ایران نیست بلکه تهدیدی علیه تمامی کشورهای حاضر در آبهای خلیج فارس که می تواند تاثیرات مخربی را بر امنیت و ثبات منطقه و اقتصاد جهانی بگذارد. وی همچنین خاطر نشان ساخت که هرگونه بی ثباتی در خلیج فارس می تواند تاثیری منفی بر بازارهای جهانی انرژی بگذارد." 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمدید شد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمدید شد

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد تا ساعت 24 روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه تمدید شد.

فیس بوک برای انتخابات جاسوس جذب می کند



مسیح علی‌نژاد که عنوان خبرنگاری را یدک می‌کشد پس از آن‌که جذب صدای آمریکا به عنوان ارگان سازمان جاسوسی سیا اخیراً طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک اقدام به جذب جاسوسان در پوشش شهروندان خبرساز کرده است.

ادامه مطلب ...

بر روی دیدگاه دورانت درباره قرآن



قرآن معجزه پیامبر خاتم (ص) نه تنها در میان دانشمندان مشرق زمین جایگاه ویژه دارد بلکه عظمت ها و شگفتیهای آن دانشمندان آمریکایی و اروپایی را در سراسر جهان متوجه خود کرده است.

 ویل دورانت درباره قرآن می گوید" در قرآن قانون و اخلاق یکی است، رفتار دینی در قرآن شامل رفتار دنیوی نیز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طریق وحی آمده ، قرآن شامل مقرراتی در خصوص ادب و تندرستی و ازدواج، طلاق و رفتار یا فرزند و برده و حیوان و تجارت و سیاست و ربا و دین و عقود و  وصایا است .
مدت چهارده قرن است که قرآن در حافظه اطفال مسلمان محفوظ مانده و خاطرشان را تحریک کرده ، اخلاقشان را فرم داد و قریحه صدها میلیون مرد را صیقلی کرده است.
قرآن در جان های ساده عقایدی آسان و دور از ابهام پدید می آورد که از رسوم و تشریفات از قید مراسم بت پرستی و کاهنی آزاد است و ترقی اخلاق و فرهنگ مسلمانان به برکت آن انجام گرفته و اصول نظم اجتماعی و وحدت جمعی را در میان آن ها استوار کرده و به پیروی مقررات بهداشت ترغیبشان کرده و عقولشان را از بسیاری اوهام و خرافات و از ظلم و خشونت رهایی داده است.

ویل دورانت یکی از دانشمندان آمریکایی است که توضیح کامل نظراتش درباره قرآندر تاریخ تمدن آمده است

10 نکته کلیدی قبل از دور انداختن تجهیزات رایانه ای



دور انداختن یا به فروش رساندن تجهیزات کامپیوتری با توجه به مشکلات امنیتی و سوءاستفاده‌هایی که شنیده می شود از اطلاعات آن صورت می گیرد کاری مهم به نظر می آید براین اساس باید قبل از اینکه کامپیوتر و برخی از قطعات آن را دور بیندازید نکاتی ایمنی را مدنظر قرار دهید.

ادامه مطلب ...

امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت


امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت/درخواست آیت الله وحید خراسانی در شب لیلة الرغائب+اعمال

امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی که می خواهی...امشب ..لیلة الرغائب ...مراقب آرزوهایت باش...
کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی‌های دنیا دعا می‌کردی. برای خانه‌ای پر از خوراکی، برای کمی بیشتر تاپ سواری... یادت هست؟کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی های دنیا دعا می کردی.برای خانه ای پر از خوراکی ،برای کمی بیشتر تاپ سواری ...یادت هست؟

بزرگ تر که شدی آرزو برایت قبول شدن امتحان و دانشگاه رفتن،کار و در آمد بود.به یاد داری؟ امروز هم... نمی دانم.نمی دانم دنیای آرزوهایت امروز تا کجا فکر می کند و دلداده کدام آیین است،نمی دانم حواس دلت امروز زمام دار چه کسانی است ..تا کجا تقوا دارد و چقدر مهربان است....اما لیلةالرغائب را مراقب آرزوهایت باش...

ادامه مطلب ...

بیشتر طراحی‌های جاسوسی در انتخابات آتی رسانه‌ای است


وزیر اطلاعات گفت: بیشتر طراحی‌های جاسوسی در انتخابات آتی، رسانه‌ای است.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره نقشه‌ها و طراحی‌های بیگانگان و دشمنان نظام و مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: سرویس‌های جاسوسی بیگانگان همواره طراحی‌ها را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی دارند و آماده هستند.

وی تصریح کرد: بیشتر این طراحی‌ها نیز رسانه‌ای است که ما آمادگی کامل برای تقابل با آنها را داریم.

ظرفیت‌های قرارگاه پدافندهوایی تهدیدات موجود را بی‌اثر خواهد کرد

امیر سرتیپ اسماعیلی:

ظرفیت‌های قرارگاه پدافند هوایی تهدیدات موجود در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: تخصص، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در پدافند هوایی، تهدیدات موجود در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد.
امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور در منطقه پدافندی جنوب غرب از مواضع و سامانه‌های پدافندی و یگان‌های عملیاتی ماهشهر، بهبهان، دزفول و اهواز بازدید به عمل آورد.

وی ضمن اظهار رضایت از وضعیت آمادگی سامانه‌های پدافند هوایی گفت: با امید و فضل الهی و با وجود نیروهای متعهد و متخصص، در مسیری قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم تمام نیازمندی‌های پدافندی خود را در کشور تأمین کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: بالندگی و رشد چشمگیر تجهیزات و سامانه‌های پدافند هوایی نسبت به دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست و در حال حاضر تخصص، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در پدافند هوایی تهدیدات موجود در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد.

امیر اسماعیلی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: امروز ارتش، نیرویی مردمی و ولایت مدار است و حضور گسترده و پر شور در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه سیاسی در روز انتخابات وظیفه ای خطیر و الهی است.

وی در پایان افزود: کارکنان و خانواده‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) نیز با شرکت گسترده خود در انتخابات به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص خلق حماسه سیاسی جامه عمل خواهند پوشاند.

آیت‌الله حسن‌زاده آملی پنجشنبه به عنوان طبیب روحانی تجلیل می‌شو

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر تجلیل از بزرگان در ایام حیاتشان گفت: آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی پنجشنبه به عنوان طبیب روحانی تجلیل می‌شود.
خبرگزاری فارس: آیت‌الله حسن‌زاده آملی پنجشنبه به عنوان طبیب روحانی تجلیل می‌شود

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمدرضا منصوری ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش طبیب روحانی اظهار داشت: گروه پزشکی با بسیاری از مسائل طب و درمان برای درمان جسم آشنا هستند ولی نباید تمام هم و غم ما جسم‌مان باشد بلکه روح هم نیاز به طبیب دارد که آشنایی با بزرگان این حوزه و نحوه زندگی آنها می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

ادامه مطلب ...

انتخابات و رای ما

   شرط لازم   انتخاب  اصلح آن است که باید ها  ونباید ها عقلا  دلسوزان  و انقلاب و کشور  بکار ببندیم ولی شرط کافی  آن است  آگاه شویم  رسانه ها دشمن  از چه کسانی حمایت می کنند به ویژه ارگان منحوس، بی.بی.سی از آمدن چه کسی و کسانی  مشعوف شده و سمفونی ورشکسته ها را نواخت!  این بنگا ه های خبر پراکنی تاکنون بر طبل  تحریم انتخابات می کوبیدند چه اتفاقی  در ثبت نامه کاندیده ها افتاده که این آقایان  اکنون سر ذوق آمدند و کاسه داغتر از آش شدند و به سرعت تغییر تاکتیک دادند؟


 

رسوایی های جنسی در غرب بیداد می کند.

مونیکا لویینسکی == بیل کلینتون

تقریبا اولین روسوایی رو شده در زمینه رفتارهای سیاست مداران امریکایی طی دهه اخیر است و به نظر میرسد با آنکه غرب ظاهرا  در زمینه جنسی مشکلی ندارد اما این  قضیه به طاعونی در بین سیاسیون غرب مبدل شده است .

بنگاه خبر پراکنی بی بی سی  با دو مورد مشکل اشاره شده روبروست و یقینا مشکلات بیشتری در این زمینه دارد که پنهان باقی مانده است .

و اما ریاست سازمان جاسوسی امریکا و در آخرین ورژن مشکل فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان از دیگر چالش های شخصی  سیاست مداران غربی است که هر روز سر تیتر خبری  هستند .

محاکمه معروف مایک تایسون بوکسور سنگین وزن امریکایی و محکومیت ازار رسانی جنسی او موید این نکته است که انسان هیچ گاه حتی در جامعه غرب نیز در این زمینه به اشباه کامل نمی رسد  و هر آن با چالش بزرگی در این زمینه روبرو می گردد.

مشکل بزرگ غرب حرکت بسوی آزادی جنسی است و هر آزادی بدون  مرزاصل اسارت است . ژرفای اصلی تمایزات زندگی انسانی و حیوانی که صرفا بر پایه غریزه تعبیر گردد مشکل آفرین و در حقیقت انسان بدلیل عدم وابستگی به غرایز انسان است . و شالوده های تشکیل  انسان پس از قدرت تفکر همین فارغ البال شدن از غرایز است .

از سوی دیگر برهنگی و نیمه برهنگی نوع پوشش زنان در غرب همه حصارهای اخلاقی را در هم می شکند و پایه و اساسی برای مشکلات انچنینی است . 

به هرحال آنانی که معتقد به تشکیل جوامع پیشرفته با مبنای آزادی و برابری حقوق زن و مرد هستند ؛ امروزه بایستی پاسخگوی این ناهنجاری ها باشند .

. مسائل جنسی تا زمانی که وزن انسان به کمتر از دو کیلو گرم برسد هرگز از انسان جدا نشده و همواره در درون شخص فوران دارد و انسان دمدمی مزاج  در صورت خروج از اخلاق  و فرو رفتن در شرب و هوس بطور معمول تسلیم چنین فضایی است .

 اما حقیقت به احتمال قریب به یقین در ژرفای این اخبار پنهان است. یعنی اصل خبر بطور کل انحرافی است و کمتر سیاستمداری در غرب از این اتهامات بری است . و بطور یقین عشق پنهانی در گذشته و حال این افراد رسوخ دیرینه داشته و دارد . اما اینکه هر از گاهی پرونده خبری در این خصوص شکل می گیرد بایستی گفت این اخبار بدنبال رفتار سیاسیون منتشر می گردد . این فضا بیشتر به فضای انتقام جویی و خارج سازی رقیب از دور شکل می گیرد و دولت های سایه با تهیه  پرونده  در این خصوص  منتظر رفتار متناقص با خواسته هایشان از سوی سیاستمداران  نشسته تا با روکردن این قبیل اخبار وی را از دور خارج سازند .

ازگذشته هیچ یک از قربانیان این اخبار رصد کاملی نشده است و قرار هم نیست رصد شود اما به هرحال این افراد در حین مدیریت و مسئولیت با چالش هایی روبرو می شوند که اجرای آن بر خلاف  دولت سایه و در راس آن اشرافیت امریکایست و از اینرو بعید نیست ساخت و ساز چنین پرونده هایی در راستای ترعیب و ترغیب سیاسیون به فرامین اشرافیت باشد .

هرچند این نظریه هیچ استناد و مدرک حاکمه پسندی ندارد ؛ اما قربانی بعدی به احتمال زیاد باراک حسین اوباما خواهد بود .


گروه های امدادی از منطقه دوم ولایت به مناطق زلزله زده بندر جاسک

در ساعات اولیه زلزله 6.2 ریشتری روز گذشته که در شهرستان بشاگرد از توابع بندر جاسک به وقوع پیوست؛ چند گروه امدادی از منطقه دوم دریایی ولایت جهت بررسی و امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، خبرهای دریافتی از گروه‌های اعزامی منطقه دوم دریایی ولایت حاکی از آن است که در این زمین لرزه فقط یک نفر جان خود را از دست داده و ضمن وارد آمدن خسارت به برخی از اماکن حدود 20 نیز نفر زخمی شدند که با کمک به موقع گروه های امدادرسان از جمله تیمهای پزشکی نیروی دریایی ارتش تحت مداوا قرارگرفته و یا به مراکز درمانی اعزام شدند.

بنابراین گزارش، تیم های امدادی و پزشکی نیروی دریایی ارتش اعزامی از منطقه دوم ولایت هم اکنون در مناطق زلزله زده مستقر هستند تا هرگونه نیاز امدادی و فوریتهای پزشکی مردم آسیب دیده را مرتفع سازند.

شایان ذکر است، شهرستان بشاگرد از توابع جاسک با داشتن جمعیتی حدود 40 هزار نفر در شرق استان هرمزگان قراردارد و از مناطق محروم این استان محسوب می شود.

چه کسی می تواند علَم را بردارد؟

باز دلهای ولایی بوی "تعز من تشاء" را استشمام می کنند؛ بعضی فکر می کنند که عَلَم آرمان خواهی با رفتن آنها زمین خواهد خورد اما آن خدایی که تقدیر و تدبیر امور در دست اوست در اوج اینگونه گمان ها گوشه ای از بوی خوش یکی از اولیای قهرمان خویش را در معرض باد رسانه ها و چشم های تشنه حق و حقیقت قرار می دهد تا باز دست او را در امید بخشی و راهگشایی طریق حق ببینند.

مردم دیندار ما بوی ریا را از بوی خدا جدا می کنند و این همان فرقانی است که خداوند به انسانهای متقی عنایت می کند و امروز وظیفه ما همین است و فقط خود خدا از فردا و عاقبت امر مطلع است.

امتحان های سخت برای بعضی محل سقوط است و برای بعضی مکان صعود، چون جوهر افراد در اینگونه مواقع برای همگان آّشکار می شود و این خواست خداست؛

مجاهدت برای خدا



پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای بیاناتی از رهبر انقلاب با عنوان مجاهدت برای خدا را منتشر کرد.













نیروهای مسلح ایران آمادگی‌های لازم را برای مقابله با تمام تهدیدا

امیر موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: با تدابیر و فرماندهی بی‌نظیر فرماندهی کل قوا، امروز در بهترین وضعیت اقتدار نظامی به سر می‌بریم و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با تمام تهدیدات احتمالی را انجام داده‌ایم.
امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره میزان آمادگی ارتش کشورمان اظهار داشت: نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران موظفند که دائماً خود را در سنگر ببینند و بر این اساس آحاد نیروها اعم از پشتیبانی‌کنندگان سازندگان سلاح و تجهیزات و پژوهشگران علوم نظامی باید در اوج آمادگی باشند.

وی افزود: به لطف خدا، با تدابیر و فرماندهی بی‌نظیر فرماندهی کل قوا، امروز در بهترین وضعیت اقتدار نظامی به سر می‌بریم و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با تمام تهدیدات احتمالی را انجام داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش از عملکرد نیروهای مختلف ارتش در سال گذشته ابراز خرسندی و خاطر نشان کرد: به لطف خدا روند پیشرفت و تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی را در سال جاری نیز بیش از پیش طی خواهیم کرد تا آرامش موجود در دل دوستان انقلاب اسلامی را حفظ و به ترس دشمنان کشور بیافزایم.

روابط ایران و سودان در برقراری امنیت منطقه


امیر سیّاری:

روابط ایران و سودان در برقراری امنیت منطقه موثر است/تحرکات بیگانگان در خلیج فارس را زیر نظر داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ با توجه به موقعیت استراتژیک کشور سودان در دریای خلیج فارس می‌توانیم روابط بسیار نزدیک و گسترده‌ای را با این کشور برقرار کرده و امنیت منطقه را تامین کنیم.
امیر دریادار حبیب‌الله سیّاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌) با سرتیپ دلیل‌الضوء محمد فضل الله فرمانده نیروی دریایی سودان در ستاد نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این دیدار اظهار داشت:‌ با توجه به جایگاه استراتژیک کشورمان در خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند به عنوان محلی برای تجارت جهانی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک کشور سودان در دریای خلیج فارس و اهمیت باب‌المندر می‌توانیم روابط بسیار نزدیک و گسترده‌ای را با این کشور برقرار کرده و امنیت منطقه را تامین کنیم. 
 
دریادار سیّاری تصریح کرد: برای اجرای برقراری امنیت در منطقه هر دو کشور می‌توانند از رفت و آمدهای ناوگان‌های خود و تبادل میان آنها بهره‌مند باشند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی‌های آموزشی نیروی دریایی اظهار داشت: در دانشگاه علوم دریایی نوشهر ما به پرورش مدیران، افسران و فرماندهان شایسته در سطوح آموزشی جهانی مشغول هستیم و می‌توانیم ناوگان‌ها را در بدترین شرایط هم هدایت کنیم و همچنین در مقاطع پایین‌تر تحصیلی به منظور تعلیم نیروهای دریایی در استان گیلان 18 رشته تخصصی دریایی آموزش می‌دهیم که از استانداردهای جهانی نیز بالاتر است. 
 
وی افزود: در بحث پرورش نیروهای دریایی با توجه به تجربه 8 ساله دفاع مقدس ما بهترین تکاوران و نیروهای کارآمد در بهترین شرایط روحی و روانی و آموزش تعلیم می‌دهیم که نمونه این کار آزادسازی کشتی ایران بین سواحل سومالی است. 
 
دریادار سیّاری با تاکید بر اینکه کشورهای زیادی به دنبال بهره‌گیری از این تاکتیک‌ها از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: در ساخت زیردریایی‌های سبک توانمندی ما به جایی رسیده که می‌توانیم مثل جماران بسازیم که در سفر اخیر در بندر سودان پهلو گرفت؛ این ناوشکن کاملا بومی و ایرانی بود.

وی افزود: ما قادر هستیم تعمیرات اساسی انواع ناوهای موجود در نیروی دریایی را انجام دهیم که اینها در حوزه روابط ما با سایر کشورها بسیار تاثیرگذار است. 
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توانمندی‌ راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و موقعیت استراتژیک کشورمان می‌توانیم روابط بسیار مستحکم و صمیمی با کشور سودان در جهت توسعه و همکاری‌های بیشتر داشته باشیم و در همین راستا از کشور سودان دعوت می‌کنیم از مراکز علمی و فنی ایران بازدید داشته باشند.
 
دریادار سیّاری تصریح کرد: امید است که در این موارد اتحاد و همکاری دو کشور با هم بیشتر شود که این خود در مقابل دشمن مشترک استکباری بسیار موثر است و ما می‌توانیم همه آنها را از میدان بیرون کنیم و امیدواریم این دیدارها ادامه داشته باشد. 
 
در ادامه این دیدار سرتیپ دلیل‌الضوء محمد فضل‌الله با اشاره به اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از توان بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نیروهای دریایی می‌توانند امنیت آب‌های جهان را تامین کنند؛ ما با استفاده از مطالعات و پیگیری‌ رخدادهای منطقه از توان نیروی دریایی ایران آگاه هستیم و این را می‌دانیم که نیروی دریایی شما امنیت آب‌های خلیج فارس و ‌آب‌های بین‌المللی را به نحو احسن تامین می‌کند. 
 
وی افزود: به طور حتم نیروی دریایی که بتواند به آب‌های بین‌المللی سفر کند می‌تواند امنیت سواحل سایر کشورها به ویژه خود را تامین کند لذا ما به خاطر جنگ‌های طولانی مدتی که در سودان داشتیم از نیروی دریایی کشورمان غافل بودیم پس از ایران خواستاریم که برای تقویت و تعلیم نیروی دریایی کشورمان و برقراری امنیت در آب‌ها ما را یاری نماید. 
 
سرتیپ دلیل‌الضوء محمد فضل‌الله با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توجه‌ ویژه‌ای نسبت به نیروی دریایی کشورش دارد، اظهار داشت: با توجه به روابط ما با ایران امیدواریم که با استفاده از تجربیات و تکنولوژی‌های این کشور و انتقال آنها به سودان بتوانیم امنیت آب‌های دریای سرخ را تامین کنیم؛ امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از تجربیات کارشناسی ایران در زمینه آموزش و آماده‌سازی افسران و فرماندهان کمک بگیریم.
 
فرمانده نیروی دریایی سودان تصریح کرد: همکاری‌های ایران با سودان باید توسعه پیدا کرده و ارتباط آنها بیشتر شود تا منافع دو کشور حفظ شود. 
 
دریادار سیّاری خطاب به فرمانده نیروی دریایی سودان گفت: ما نهایت همکاری با این کشور را داشته چرا که تجربه 8 سال دفاع مقدس را داریم و سعی می‌کنیم تمامی این آموزش‌ها را در اختیار کشور سودان قرار دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما تحرکات بیگانگان را کاملا در خلیج فارس و تنگه باب‌المندر رصد می‌کنیم.

کاندیدی که از رهبری مایه میگذارد

آیت الله هاشمی رفسنجانی در باب احتمال ورودش به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: :« اگر بخواهد شرایطی بوجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف بوجود بیاید همه ما ضرر خواهیم کرد. برای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود». 


بنی صدر هم در ابتدا بازی «می آیم- نمی آیم» را در پیش گرفته بود. بعد در شرایطی که اذهان عمومی را به آمدن یا نیامدن خودش حساس کرده بود به قم رفت و با امام خمینی(ره) دیدار کرد. بنی صدر بعد از بیرون آمدن از محل ملاقات با رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در حالی که لبخند می زد اعلام کرد کاندیدای ریاست جمهوری می شود! 

: آن زمان خیلی ها فکر کردند که بنی صدر، مجوز آمدنش برای ریاست جمهوری را از امام(ره) گرفته است! در حالی که اینگونه نبود چون امام خمینی(ره) اصلا در این مسائل وارد نمی شد  در حالی که امام راحل(ره) اصلا وارد اینگونه مسائل نمی شد چه برای موافقت و چه برای مخالفت. 

آقای هاشمی رفسنجانی هم دقیقا در حال اجرای مدل انتخاباتی بنی صدر است. آیت الله هاشمی با این فرار به جلو، در صدد است تا در وهله اول، افکار عمومی را به آمدن یا نیامدن خود حساس کند و این ذهنیت را بیافریند که او منجی کشور و مردم است. بعد هم در دقیقه نود، اعلام کاندیداتوری کند. اینجاست که وقتی وارد عرصه انتخابات شود، بسیاری خیال می کنند حتما از رهبر انقلاب مجوز آمدن به صحنه را گرفته است در حالی که به هیچ وجه اینگونه نیست. زیرا مقام معظم رهبری هم وارد اینگونه مسائل نمی شوند و بر این اعتقادند که همه سلایق می توانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

پاتوق یاران: ما در مقام قضاوت نیستیم ولی  مایه گذاشته از رهبری  خوشایند هیچ نامزد ریاست جمهوری  در ایران نیست