شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

سایه بزرگترین برج جهان و شیطانی ترین مهندسی برخانه خدا و کعبه!+تصاویر


سایه بزرگترین برج جهان و شیطانی ترین مهندسی برخانه خدا و کعبه!+تصاویر


این هتل با ۶۰۱ متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان خواهد بود.

رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۳ میلیارد دلار آمریکا باشد.

13496107801 سایه بزرگترین برج جهان و شیطانی ترین مهندسی  بر خانه خدا و کعبه ! + عکس ها و تصاویر

هتل در مجاور مسجد الحرام قرار دارد، و قابلیت جا دادن ۱۰۰۰۰۰ مهمان را دارد.
به تصویر زیر نگاهی بیندازید !!!

ادامه مطلب ...

ثبت نام برای نائب الزیاره گرفتن در حرم امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع)


ویژه ماه مبارک رمضان؛

ثبت نام برای نائب الزیاره گرفتن در حرم امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع)

ثبت نام برای زیارت سید الشهداء حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برادر بزرگوارشان علمدار کربلاء حضرت ابالفضل عباس علیه السلام هر روز امکان پذیر است.
  پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت العباس(ع) در ماه مبارک رمضان برای تمامی محبان و مشتاقان زیارت اهل بیت در سراسر جهان ، که بعد مسافت مانع رسیدن ایشان به کربلای معلی و زیارت بارگاه منور حضرت عباس(ع) جهت تجدید میثاق با آن حضرت و یا طلب حوائج دنیوی و یا اخروی میگردد تهیه گردیده است .

شما می توانید با ثبت نام در این صفحه ، به خدام این بارگاه ملکوتی نیابت داده تا از جانب خود ویا بستگانتان (چه آنان که در قید حیاتند و چه آنانکه به رحمت ایزدی پیوسته اند) زیارت نموده و دو رکعت نماز زیارت بجای آورند .
برای نائب الزیاره گرفتن در حرم حضرت العباس اینجا را کلیک کنید

برای نائب الزیاره گرفتن در حرم امام حسین(ع) اینجا را کلیک کنید

والیبال ایران بالاتر از فرانسه، لهستان و امریکا در مکان نهم

FIVB رده‌بندی لیگ جهانی را اعلام کرد
ایران در آخرین رده‌بندی نهایی لیگ جهانی والیبال که توسط فدراسیون جهانی منتشر شد، در مکان نهم ایستاد.
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، چند روز مانده به پایان مرحله نهایی چهاردهمین دوره لیگ جهانی والیبال، FIVB رده‌بندی نهایی تیم‌ها را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که نخستین دوره حضور خود را در لیگ جهانی تجربه کرده، بالاتر از تیم‌هایی چون فرانسه ( هجده دوره حضور و نایب قهرمان سال 2006) ، لهستان (شانزده دوره حضور و قهرمان سال 2012)، امریکا (شانزده دوره حضور و قهرمان سال 2008) و کوبا (بیست و سه دوره حضور و قهرمان سال 1998 و کسب پنج عنوان نایب قهرمانی و سه عنوان سومی)  و همتایان آسیایی خود، بعد از آلمان و صربستان در رده نهم جدول رده‌بندی نهایی لیگ جهانی والیبال در سال 2013 ایستاد:

 

ادامه مطلب ...

اصابت گلوله خمپاره به مرقد حضرت زینب(س)


اصابت گلوله خمپاره به مرقد حضرت زینب(س)

گلوله‌های خمپاره به زیارتگاه حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، اصابت کرد.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد امروز گلوله های خمپاره به زیارتگاه حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، اصابت کرد. 

پرس تی وی به تلفات احتمالی این حمله و جزییات خبر اشاره ای نکرد. 

پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود / قبول قطعنامه‌ ۵۹۸، توطئه‌ى دشمن را برگرداند


قطعنامه‌ ۵۹۸ به روایت رهبر انقلاب/

پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود / قبول قطعنامه‌ ۵۹۸، توطئه‌ى دشمن را برگرداند

رهبر انقلاب درباره پذیرش قطعنامه فرموده بودند: قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به‌خاطر این فشارها نبود. قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتى بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادى کشورْ مقابلِ روىِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمى‌کِشد و نمى‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت مى‌کرد. وانگهى؛ اگر همه‌ى دنیا در امر جنگ دخالت مى‌کردند، امام رضوان‌اللَّه علیه، کسى نبود که رو برگرداند. بر نمى‌گشت! آن، یک مسأله‌ى داخلى بود؛ مسأله‌ى دیگرى بود.

ادامه مطلب ...

کارکنان فیسبوک کلمه عبور همه را دارند

یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، سخنرانی‌نگار مارک زاکربرگ٬بنیان‌گذار فیس‌بوک٬که پس از پنج سال کار در این کمپانی در سال ۲۰۱۰از سمت خود استعفا داد٬به کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان هشدار داد که باید مراقب به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی خود در فیس‌بوک باشند٬چون فیس‌بوک می‌تواند به سادگی به تمام اطلاعات موجود روی پروفایل آنها دست پیدا کند.

کاترین لوسه در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت در شرایط کنونی که افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های دیجیتال آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) نگرانی‌های گسترده‌ای درباره دسترسی دولت‌ها به اطلاعات خصوصی در میان کاربران اینترنت در سراسر جهان پدید آورده٬کاربران باید بدانند که کارکنان فیس‌بوک به پسورد و اطلاعات خصوصی همه آنها دسترسی دارند. ادامه مطلب ...

بانوی ثروتمندی که در تنگدستی درگذشت

در سوک ام‌المؤمنین خدیجه کبری(س)؛

بانوی ثروتمندی که در تنگدستی درگذشت

مادر مؤمنان، حضرت خدیجه که درود خدا بر او باد ثروتمندترین زن سرزمین خود بود و اعراب بر او به‌خاطر ثروت و قدرتش نام "ملکه بطحاء" نهاده بودند اما این بانوی گرامی از شدت عشق به پیامبر اسلام(ص)، تمام ثروت خود را در راه ترویج دین خاتم خرج کرد و سرانجام در "عام الحزن" در تنگدستی و گرسنگی درگذشت.
ادامه مطلب ...

NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

 
موبایل شما کیف پول شما می شود؛

NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

امروز شما را با نحوه استفاده از NFC آشنامی کنیم. تکنولوژی که نه تنها می تواند موبایل شما را به کیف پول الکترونیکی تبدیل کند بلکه قابلیت های دیگری هم به آن خواهد افزود.
ادامه مطلب ...

به نام رفع تحریم ایران به کام ان.اس.ای


چرا آمریکا تحریم ابزارهای ارتباطی را لغو کرد؟

به نام رفع تحریم ایران به کام ان.اس.ای

آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات درست و معتبر از مردم ایران پیش از راه‌اندازی سفارت مجازی، اقداماتی انجام داده بود که البته در سال‌های اخیر آنها را گسترش داده است. آمریکا که همپای رشد اینترنت، سازمان ملی جاسوسی "ان‌اس‌ای" را توسعه داد، شعبه‌ای از آن را در یکی از کشورهای خاورمیانه مستقر کرد تا به‌شکل ویژه بر روی فضای اطلاعاتی ایران تمرکز کند.
ادامه مطلب ...

به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید!

رهبر معظم انقلاب:

به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید!

توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلى تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلى خیلى اثر دارد.
  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت روزانه توصیه‌های کاربردی رهبر انقلاب درباره نماز، قرآن و نهج البلاغه که در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند را به ترتیب در سه دهه ایام ماه مبارک رمضان منتشر می‌کند.

 
*** دل را به خدا پیوند بزنید. راهش هم در شرع مقدس باز است؛ یک کار رمزآلود پیچیده‌اى نیست. شما قله‌ى کوه را از پائین نگاه می‌کنید، مى‌بینید کسانى آنجا هستند؛ اینجور نیست که تصور کنید اینها بال زدند رفتند آنجا؛ نه، اینها از همین مسیرى که جلوى پاى شماست، جلو رفتند و به آنجا رسیدند. دچار توهم نشویم، خیال نکنیم که با یک نوع حرکت غیرعادى و غیرمعمولى میتوان به آن قله‌ها رسید؛ نه، آنهائى که در آن قله‌ها مشاهده می‌کنید، از همین راهها عبور کردند. این راهها چیست؟ در درجه‌ى اول، ترک گناه. گفتنش آسان است، عملش سخت است؛ اما ناگزیر است. دروغ نگفتن، خیانت نکردن، از لغزشهاى گوناگون جنسى و شهوانى پرهیز کردن، از گناهان پرهیز کردن؛ قدمِ مهمترینش این است. بعد از ترک گناه، انجام واجبات، و از همه‌ى واجبات مهمتر، نماز است. «و اعلم انّ کلّ شى‌ء من عملک تبع لصلاتک»؛ همه‌ى کار انسان تابع نماز است. نماز را به وقت بخوانید، با توجه و با حضور قلب بخوانید. ۱۳۸۹/۰۵/۳۱


*** مؤمن هیچ کار خیرى را هم از روى خجالت و حیا ترک نمى‌کند. به بعضیها مى‌گویند: آقا! چرا فلان جا نماز یا نافله یا نماز اوّل وقتتان را نخواندید؟ مى‌گویند خجالت کشیدیم! نه؛ از روى حیا، هیچ کار نیکى را ترک نکنید. خواهند گفت متظاهر است؟ بگویند. خواهند گفت خودشیرینى مى‌کند؟ بگویند. اگر حرفى حقّ است و اگر کارى خوب است، آن را به‌خاطر ملاحظه دیگران ترک نکنید. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸


*** کار کردن در یک کارگاه علمى، کارگاه آموزشى، مرکز تحقیقات، فلان کلاس درس و فلان دانشگاه، هیچ منافاتى با این ندارد که انسان نمازش را اول وقت، با توجه و با احساس حضور در مقابل خداوند بجا آورد. این، دل شما را شستشو میدهد. شماها جوانید و دلهاى شما نورانى است. ۱۳۸۵/۰۶/۲۵


*** در محیط دانشجویىِ جوان، پرداختن به معارف دینى، پرداختن به الگوهاى دینى، توسلات به پروردگار، توسلات به ائمه (علیهم السلام)، خواندن دعاى عرفه، برگزارى مراسم اعتکاف و خواندن نماز جماعت، بسیار خوب است. البته این را هم عرض بکنم؛ در مراسم مذهبى به روح مراسم توجه کنید؛ فقط صورت سازى نباشد؛ انسان شعرى بخواند، اشکى بگیرد یا بریزد. روح دعا و نماز عبارت است از ارتباط با خدا، آشنا شدن با خدا، بهره بردن از معنویت، پاکیزه کردن و پیراستن روح، و پالایش کردن ذهن از وسوسه ها. نماز را با توجه و اول وقت بخوانید. تحجر بد است؛ فکر نکردن در لایه هاى زیرین ظواهر، عیب بزرگى است؛ مواظب باشید به این عیب دچار نشوید. ۱۳۸۴/۰۲/۱۹


*** شما می‌توانید خودتان را متوجه به معانى مترقى و متعالى معنوى کنید؛ این را براى خودتان در نظر بگیرید. توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلى تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلى خیلى اثر دارد. ۱۳۹۱/۰۷/۱۲

چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم اما قرآن نخوانم؟

 

آیات و روایات زیادی در باب انس با قرآن و قرائت و تدبر در این صحیفه سعادت وارد شده است اما در کنار آنها سیره اولیای الهی در توجه به این کتاب آسمانی متنبه کننده و تکان دهنده است.

با نگاهی به سیره حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در می یابیم که ایشان جدا از ایام سال در ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به قرآن کریم داشته اند؛ به طوری که روزی هفت بار قرآن می خواندند!؛ در هر فرصتی ولو اندک قرآن می خواندند ،بار ها دیده شد که امام حتی در دقایقی قبل از آماده شدن سفره -که معمولا به بطالت می گذرد- قرآن تلاوت می کنند1.

یکی از اطرافیان امام می گوید که ایشان در نجف چشمشان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند،دکتر بعد از معاینه چشم امام گفت: شما باید چند روزی قرآن نخوانید و به چشمتان استراحت بدهید. امام خندیدند و فرمودند: دکتر، من چشم را برای قرآن خواندن می خواهم، چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم2.

 

بهانه سالروز عملیات قادر

عملیات "قادر 1" که مرحله نخست آن در روز 23 تیرماه 1364 آغاز گردید یکی از عملیات های آفندی موفق و ارزشمند رزمندگان غیور و ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران و نهمین عملیات ارتش در پنجمین سال جنگ تحمیلی محسوب می شود.

 

ادامه مطلب ...

جنگ نرم برای‌مان شده است پرستیژ و مؤسسه و ردیف بودجه

حاج حسین یکتا:
جنگ نرم برایمان شغل، پرستیژ، پست، کلاس، اشتغال، مؤسسه، آرم، اسم، ردیف بودجه، شهرت و شهوت شده است. بودجه در اختیار شده است. ساختار و سازمان و ساختمان شده است. اما در جنگ برای فرمانده لشکر این مباحث اصلا مهم نبود چون می‌خواست شهید بشود. اگر می‌خواهند اثری بگذارند باید به این مسائل توجه بکنند و کارشان اثری هم ندارد اگر توجه نکنند.
- سالها پیش تهاجمی ناجوانمردانه علیه‌این مرز و بوم صورت گرفت و عده‌ای رخت بر بستند و در این تهاجم عند ربهم یرزقون شدند. بعد از جنگ عده‌ای نیز بر سر زندگی‌های‌شان کما فی السابق برگشتند، اما عده‌ای دست از دفاع بر نداشتند. شاید سوال شود که جنگ که تمام شده است دیگر چه نیازی به دفاع در برابر مهاجم؟ آن زمان که تهاجم نظامی بود، دفاع این عده نیز نظامی بود، ولی بعد از جنگ تهاجم رنگ عوض کرد و فرهنگ را نشانه گرفت، مدافعین نیز به دفاع از فرهنگ غنی اسلامی و دفاع مقدس پرداختند و روایت جنگ را به زبان‌های مختلف و به هنر‌های مختلف به نسل‌های بعدی منتقل کردند.

پاتوق یارن: ادامه را بخوانید ضرر نمکنید ونظر یادتان نرود

 

ادامه مطلب ...

مسعود رجوی مرد+عکس

به گزارش  بهشت ایران، مسعود رجوی از بیماری سرطان رنج می برد و تحت درمان بود به درک واصل شد.

این خبر غیررسمی را وبلاگ "یادداشت های یک عجم" منتشر کرده که طی آن آورده است: هرچند که مریم رجوی می گوید حال مسعود رجوی رو به بهبود است ولی به گفته برخی منابع آگاه، امروز مسعود رجوی، رهبر منافقین به هلاکت رسید و جسد وی در پاریس به گور سپرده شد.

سلفی گری چیست و سلفی ها چه کسانی هستند؟

 

دنیای امروز بخصوص جهان شیعه در حال حاضر با یکی از تهدیدات جدی در عرصه بین‌المللی مواجه است. این مشکل به واسطه ظهور جریان‌های تندرو عقیدتی بروز و ظهور پیدا کرده است.

از زمان شکل‌گیری جریان‌های تندرو با لباس "سلفی‌گری" در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمی‌گذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی از مسلمانان که نگاهی افراطی به اسلام دارند، رشد سلفی‌گری و به تبع آن جریان تکفیری‌ها را در پی داشته است.

یکی از عوامل مهم درگیری‌های خونین منطقه ، بحث تکفیر شیعیان و مطرح کردن آن از سوی علما و روحانیون افراطی وهابی و سلفی است که باعث قربانی شدن بسیاری از شیعیان بی‌گناه در منطقه شده است.

متأسفانه به جای برخورد مناسب و معقولانه با این پدیده و اعلام برائت از اقدامات خشن و سرکوبگرایانه، در آذر ماه 1385 ، سی و هشت نفر از علمای سلفی عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از سقوط بغداد‌ آن را توطئه مشکوک صلیبیون، روافض و صفوی‌ها دانستند و هدف از آن را حفاظت و حمایت از اشغالگران و تحدید نفوذ اهل سنت در منطقه ،ایجاد هلال شیعه و تجزیه عراق به سه منطقه کردی، شیعی و سنی خواندند!
کاملاً مشخص بود که در این نوع تقسیم بندی "روافض" شامل شیعیان، "صفویان" همان ایرانیان و "اشغالگران" نیز سربازان صلیبی هستند

جالب اینجاست که اولین بار بنا به درخواست انگلیسی‌ها در سال 1904میلادی ، عبدالعزیز اول در عربستان توافق و حکم(سری) مبنی بر حق تجمع و تشکیل منطقه یهودی در سرزمین فلسطین را به نفع صهیونیست‌ها صادر کرده است.

سیر تحول

سلفی‌ها روایات خود را مستقیماً از احمد بن حنبل( متولد 241)، احمد بن تیمیه(متولد 728)، ابن القیم الجوزیه(متولد 751) و محمد بن عبدالوهاب تمیمی نجدی( متولد1115) می گیرند. آنها تنها راه رستگاری را پیروی از سلف صالح (صحابه عصر پیامبر "ص") می دانند و بدین علت "سلفی" نامیده شده اند.
سلفیه بعد از "محمد بن عبدالوهاب" به صورت یک شکل و ساختار سیاسی در آمد و هم پیمانی وی با "محمد بن سعود" پایگذار حاکمیت آل سعود در عربستان به این روند تسریع بخشید.
 


اکنون پیوند میان علما و حاکمان سعودی گرچه دچار تغییر و تحول شده و شیوخ وهابی از برخی اختیارات خود از جمله  امر قضا بازماندند اما در عین حال هنوز هم از وضعیت و جایگاه خوبی در نظام سیاسی سعودی برخوردار هستند.

وهابیت بعد از محمد بن عبدالوهاب متحول شد. بخصوص از زمانی که "سید قطب" و برادرش "محمد" به انتقاد از تفکرات محمد بن عبدالوهاب برخاستند و مبانی نظری او در بحث توحید را مورد بررسی قرار دادند.

از نظر این دو ، توحید مورد نظر محمد بن عبدالوهاب توحید ابتدایی و بدوی است و در مواجهه با جریان‌های انحرافی کاربردی ندارد.این نو تفکر بیشترین هم پیمانگی را با جریان دربار و سلطنت دارد و از توان لازم برای مواجهه با انحرافات برخودار نیست به همین خاطر جریان وهابیت بعد از تلاش‌های فرهنگی برادران قطب به سه بخش تقسیم شد:

1- وهابیت نجدی یا حجازی که هم اکنون به سردمداری علمای وهابی عربستان بر طبل تکفیر شیعیان امامیه، زیدیه و اسماعیلیه می‌کوبد و البته عملگرا هم نیست و تلاشی برای از بین بردن فیزیکی فرق امامیه نمی‌کند.

2- وهابیت انقلابی یا جهادی که با نشر افکار سید قطب در عربستان توسط شاگردش "سلمان العوده" و گسترش افکار "ابوالاعلی مودودی" در پاکستان و تلاش‌های اخوان المسلمین در مصر ، سر ناسازگاری با اهل کتاب بخصوص یهود و حضور نیروهای بیگانه در خاک کشورهای اسلامی دارد. البته باید در نظر داشت که کسانی که به وهابیت انقلابی اعتقاد دارند در عین انتقادات جدی به شیعه خواهان حذف فیزیکی شیعیان نیستند و جنگ بین فرق اسلامی را بر نمی‌تابند.
 

3- جریان تکفیری که چند دهه از شکل‌گیری آن می‌گذرد تلفیقی از وهابیت نجدی با تاکید بر جنبه‌های ضدیت با شیعه و وهابیت انقلابی است. این گروه‌ بخصوص در عراق، افغانستان، پاکستان و بخش‌های جنوب و جنوب شرقی و جنوب غربی ایران فعال هستند و از همه امکانات لازم برای حذف مخالفان خود استفاده می‌کنند.

متأسفانه عملکرد بخش قابل توجهی از علمای اهل سنت در نقد تکفیری ها و اعلام برائت از آنان ، چندان قابل اعتنا نبوده و نتواسته اند آن طور که باید و شاید ، در برابر این افراد بایستند ، افرادی که به نام دین ، سر از تن خلق جدا می کنند و از حسینیه شیعیان در پاکستان تا خیابان های کربلا ، دست به عملیات انتخاری می زنند و یک کشتار داخلی در جهان اسلام را رقم زده اند و نهایتاً چهره ای "ترور محور
" از اسلام در جهان عرضه می دارند.

عکسی جدید از خانواده سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله در این تصویر در کنار "مهدیه صفی الدین" و "سید عبدالکریم" مادر و پدر و 3 برادراش حضور دارد.

گزارش تکان دهنده سازمان ملل در مورد منافقین

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) در خبری نوشت:« فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق رهبران سازمان مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] را به نقض حقوق بشر متهم نمود»

 

در این گزارش آمده است:« شکایات زیادی از اردوگاه مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] در مورد نقض آشکار حقوق بشر توسط رهبران این سازمان به دست او رسیده است. گزارشات روزانه از اردوگاه "حریه" حاکی از آن است که زندگی خصوصی ساکنان آن به شدت کنترل می شود.»

 

به گزارش رویترز مارتین کوبلر،  فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق گفته است تعداد قابل توجهی از ساکنان کمپ حریه  گفته اند که اجازه خروج از این کمپ یا تماس با خانواده هایشان را ندارند.آن ها گفته اند که حتی اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود که در داخل اردوگاه مستقر هستند را نیز ندارند

منزل پدری مقام معظم رهبری در مشهد + تصاویر


منزل پدری مقام معظم رهبری در مشهد + تصاویر

منزل مرحوم آیت الله سیدجوادخامنه ای(پدر مقام معظم رهبری)درمحله قدیمی شهرمشهدبه نام(سرشور)قراردارد. رهبرعالیقدر حضرت آیت الله سید على خامنه‌ای فرزند مرحوم آیت الله حاج سیدجوادحسینى خامنه‌ای در روز 24 تیرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمری در مشهد مقدس دیده به جهان گشود. سیدعلی دومین پسر خانواده بود، پدرش آیت الله سید جواد خامنه ای (ره) مانندبیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینی، زندگی بسیار ساده‌ای داشت. همسر و فرزندانش نیز معنای عمیق قناعت و ساده زیستی را ازاو آموخته بودند. رهبر بزرگوار در ضمن بیان نخستین خاطره های زندگی خود از وضع و حال زندگی خانواده شان چنین می گویند:«پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر بودند زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود!مادرم با زحمت برای ما شام تهیه می کرد آن شام هم نان و کشمش بود. منزل پدری من که در آن متولد شده ام ، تا چهار، پنج سالگی من یک خانه 60 ـ 70 متری در محله فقیر نشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیر زمین تاریک و خفه ای! هنگامی که برای پدرم میهمان می آمد (و معمولاً پدر بنا بر این که روحانی و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت) همه ما باید به زیر زمین می رفتیم تا مهمان برود. بعد عده ای که به پدر ارادتی داشتند، زمین کوچکی را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما دارای سه اتاق شدیم.

  ادامه مطلب ...

تصاویری از زیبایی ناپیدای گلها زیر میکروسکوپ

هنرمند ژاپنی با استفاده از میکروسکوپ الکترونی ویژه، زیبایی‌های بی‌نظیر گل‌ها که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند را به تصویر کشیده است.

زیبایی گل ها بارها توسط عکاسان و هنرمندان مختلف به تصویر کشیده شده اند، اما گل ها از زیبایی های نامرئی برخوردارند که تنها در دنیای میکروسکوپی قابل مشاهده است.

«سوسومو نیشیناگا» عکاس و هنرمند ژاپنی با استفاده از میکروسکوپ الکترونی، مجموعه تصاویر بی نظیری از زیبایی های گل ها با جزئیات بسیار دقیق از گلبرگ، کلاله و برگ را خلق کرده است.

تجهیزیات پیشرفته امکان تهیه تصاویر با جزئیات بسیار دقیق از درون گل ها را فراهم کرده است؛ کوچک ترین ذرات درون گل با اسکن شدن توسط پرتوهای متمرکز الکترونی به تصویر کشیده شده اند.

ادامه مطلب ...

فرقه صوفیه گنابادی در آستانه انقراض+تصاویر

 
به گزارش بهشت ایران، اوضاع وخیم فرقه و سن بالا و بیماری نورعلی تابنده قطب فرقه باعث درگیری شدید بین بزرگان فرقه برای جانشینی وی شده است و قطعا با مرگ تابنده این فرقه دچار انشقاق و نهایتا فروپاشی خواهد شد.