شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

حرم بی بی زینب(س) نورانی شد + تصاویر


 

حرم بی بی زینب(س) نورانی شد + تصاویر

پس از آزادسازی شهرک "الحجیره" واقع در ریف دمشق جنوبی حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) برای اولین بار پس از دو سال نورانی شد.مسئولین حرم مطهر عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) برای نخستین بار در دو سال گذشته با نصب تعدادی پروژکتور در اطراف گنبد و گلدسته های حرم مطهر جلوه خاصی به آن داده‌اند.

ادامه مطلب ...

شهادت امام سجاد(ع)


اس ام اس شهادت امام زین العابدین (ع)

 

شهادت بزرگ مرد مناجات، سید سجده کننده آل طه، امام عابدان و عارفان، بر همه جوانان جوینده راه سبز وصال تسلیت باد!

جملات عاشورایی رهبر معظم انقلاب


جملات عاشورایی رهبر معظم انقلاب

امام حسین اگرچه با یزید مبارزه می کند ، امّا مبارزه ی گسترده ی تاریخی امام حسین با یزیدٍکوته عمرٍبی ارزش نیست ، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است؛ امام حسین با اینها دارد مبارزه می کند .
*اگر ما می گوئیم حسین بن علی پیروز است،یک دلیل ویک وجه این حرف این است که هرکسی منطق حسینی را در طول تاریخ محور کار خودش قرار داد بی بروبرگرد پیروز شد.منطق حسینی یعنی ؛ نترسیدن از مرگ ، منطق حسینی یعنی ؛ ترجیح دادن حق بر باطل به هر قیمت ، منطق حسینی یعنی ؛ کم نشمردن یاران حق وزیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم وعدد، منطق حسینی یعنی ؛ امید بی پایان حتی در لحظه ای که علی الظاهر آرزوها غروب می کنند.

* شهادت شهدای کربلا نه فقط به خاطر تشنه بودنشان افضل ازهمه شهادتهاست.خیلی از شهدا تشنه از دنیارفتند.بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به خاطر آن موقعیتی است که آنها در آن شهید شدند.

* ارزش شهدای کربلا به این است که از حریم حق در سخت ترین شرایطی که ممکن است انسان تصورش را بکند ، دفاع کردند .

* امام حسین اگرچه با یزید مبارزه می کند ، امّا مبارزه ی گسترده ی تاریخی امام حسین با یزیدٍکوته عمرٍبی ارزش نیست ، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است؛ امام حسین با اینها دارد مبارزه می کند .

* حسین بن علی علیه السلام به همه مسلمانان بلکه به همه ی آزادگان عالم و لو غیر مسلمان ، این درس را داد که اگر شرف انسان ، آزادگی انسان و آرمان های انسان و برای مسلمانان دین آنان در معرض خطر قرار گرفت ، دفاع از دین در سخت ترین شرائط و با سختترین مقدمات یک فریضه اسلامی و یک فریضه انسانی است.

* صبر کردن ، خیلی قدرت میخواهد. همه ی صبر ، در مقابل فشارها و مصائب جسمانی نیست. صبر کردن در مقابل فشارهای مصلحت طلبی و مصلحت جویی و رهانکردن راهِ بیّن و روشن و رشد ، آن صبر عظیم و جمیلی است که امام حسین علیه السلام انجام داد.

* این را بدانید مرثیه امام حسین یعنی زنده نگه داشتن خاطره عاشورا ، یعنی مشتعل نگه داشتن آن آتشی که امام حسین برافروخت تا ظلم و ظالم و متکبر و مستکبر را درآن بسوزاند.این آتش را ما بایستی نگه داریم و این با عزاداری و با مرثیه خوانی و باتعزیه داری امام حسین عملی است.

* امام حسین علیه السلام مظهر عزّت و افتخار حسینی بود و چون ایستاد ، پس مایه ی فخر و مباهات هم بود . این عزّت و افتخار حسینی است. یک وقت کسی حرفی را می زند، حرف را زده و مقصود را گفته است ، اما پای آن حرف نمی ایستد و عقب نشینی می کند ؛ این دیگر نمیتواند افتخار کند. افتخار ، متعلق به آن انسان ، ملّت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده اند ، توفانها ازبین ببرد و بخواباند .

* درس عجیبی است درس عاشورا و به گمان بنده ، یگانه علاج امروز دنیا همین است که درس حسین بن علی را بفهمند و به آن عمل کنند و ما ملت مسلمان ایران اگر همین توفیق را پیدا کنیم که این درس را برای مردم دنیا تشریح کنیم و انعکاس این درس را در زندگی خودمان ، در انقلابمان ، درجنگمان ، در محیط اجتماعیمان ، به دنیا نشان بدهیم بزرگترین خدمت را به آگاهی ملتهای مظلوم کردیم.

  منبع:کتاب اشک باید رازدار باشد؛

توصیه های رهبرانقلاب برای عزاداران ومبلّغین ومداحان

وقتی عقـــل، عاشـــق شود


« وقتی عقـــل، عاشـــق شود ...

عشـــق، عاقــــل میشود و ...

شهید میشوی ....! »


•شهید دکتر مصطفی چمران

زمانه عجیبی است!

 

 زمانه عجیبی است!

برخی مردمان امام گذشته را عاشقند ، نه امام حاضر را...

میدانی چرا؟

امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر میکنند

اما امام حاضر را باید فرمان برند!

و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند...

شهید آوینی

الگو برداری از عاشورا ( عاقبت به خیری )

 

سلام به دوستان ، ایام محرم بر شما تسلیت باد. بی مقدمه باید بگم چه خوبه که در کنار شرکت در مراسمات مذهبی و عزاداری برای سالار شهیدان ، کمی هم به پیام های عاشورا توجه و اون ها رو برای زندگی خودمون سرلوحه قرار بدیم. در این ده روز سعی می کنم ده الگو از هزاران پیام عاشورا را به صورت مختصر توضیح بدم. امیدوارم هم برای خودم و هم شما مفید واقع بشه. الگوی اول مقوله عاقبت به خیری است. یکی از پیام های عاشورا این است که انسان در هر رده و جایگاه و در هر میزان گناهی که باشد همیشه می تواند با یک حرکت درست و به موقع ، به سوی خدا برگشته و عاقبت به خیر شود. یکی از یاران امام حسین (ع) زهیر بن قین بود .او در سفر بازگشت از زیارت خانه خدا دوباره به سمت ائمه اطهار رفته و در صحنه عاشورا شهید می شود. نقش همسر وی برای توبه و بازگشت به سمت خدا و امامان بسیار جالب و شنیدنی است. او نشان داد که ناامیدی از بخشش خدا امری باطل است و هر فردی می تواند دوباره به سوی پروردگار بازگردد و از رحمت او بهرمند شود.

 امام حسین (ع):خداوند تو را (زهیر بن قین)در پیشگاه قرب خود جای دهد و قاتل تو را لعنت کند.

غلط آمریکایی...

سلام ، آقا دیدی تو جمع بچه ها یکی از همه زرنگ تر و تیز تره ، کارهاشو به موقع انجام میده و هیچ نقطه ضعفی نداره ، دوست داره مستقل باشه ، خوش فکره و خلاق ، اصلا با بقیه فرق داره و همه مامان و باباها دوست دارند همچین بچه ای داشته باشند و اون رو برای بچه هاشون مثال می زنند و کارها و روش های بچه های خودشون رو با اون شاخ شمشاد می سنجند. حالا فکر کنید که قلدر محله که همه بچه ها گوش بفرمان و حلقه به گوش اونند و راه به راه براش پول و غذا و ... میارند ، از راه برسه و ببینه یه همچین بچه ای داخل محله وجود داره و از اون اطاعت نمی کنه. هر کاریش میکنه از تهدید ، تشویق ، تطمیع ، تحریم و ... ولی بچه ی قصه ی ما هیچ جوره راه نمی یاد و تازه تو چشای قلدر محله با اقتدار نگاه می کنه و میگه : من قبولت ندارم...

قلدر محله ما که خیلی ناراحته و کم آورده ، میزنه به سیم آخر و میگه : اگر به حرف هام گوش نکنی اینقدر می زنمت که بمیری به قول اوباما همه گزینه ها روی میز من هست...

و بچه قصه ما با اقتدار می گه : اینقدر نگو همه گزینه ها...همه گزینه ها ، اصلا می خوام ببینم اگر همه گزینه هات روی میزت باشه مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

و قلدر محله ما کم بیاره و می بینه نخیر این طرف نه ضعفی داره ، نه هیچ جوره راه میاد و سرش رو می ندازه پایین و راهش رو می کشه و می ره. در حالی که بچه های دیگه ی محله هم کم کم پچ پچ کنان صداهاشون رو می برند بالا و قلدر محلمون رو مسخره می کنند...

اهای آمریکا با اون همه ادعا ، جدا ۳۵ ساله که هر بلایی که می تونستی سرمون اوردی و ما هم مقاومت کردیم ولی بازم تهدید به گزینه حمله نظامی می کنی. با توجه به مشکلات مالی شدید ، نارضایتی مردمت ، تهدید شدن در همه دنیا ، حمایت مردم ایران از نظامشون و هزار دلیل دیگه :

می خوام ببینم اگر همه گزینه ها هم روی میز باشه اونوقت مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

شگفتی مجله مشهور غربی از توان متخصصان ایران + تصاویر

سلام، یه مجله غربی در مقاله ای به توانمندی های ناوگان هواپیماهای جنگنده ی ایران پرداخته و عنوان نموده که ایران علیرغم تحریم ها فراوان و برخی کمبودات و مشکلات  به خوبی توانسته در اورهال کردن هواپیماها ، نگهداری از آنها ، بهینه نمودن انواع سامانه های این نوع هواپیماها و ... اقدام که واقعا جای شگفتی دارد. جا داره از همین جا یه خسته نباشید جانانه به همه مسوولین و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران مخصوصا نیروی الهی هوایی در ایجاد چنین شگفتی داشته باشیم . در ادامه مطلب شرح کامل مقاله رو اوردم اگر دوست داشتید بخونید. 

ادامه مطلب ...

دستپاچگی رژیم صهیونیستی

 وزارت خارجه رژیم اسرائیل سفرا و دیپلمات‌های خود در حوزه رسانه‌ای و تبلیغاتی را مکلف به ارتباط فشرده با مسئولان و سردبیران و به خصوص خبرنگاران و تحلیلگران متخصص امور ایران و پیگیر مذاکرات هسته‌‌ای بین ایران و غرب کرده‌‌اند.

، برخی گزارش‌های واصله از منابع مطلع حکایت از تحرکات بیشتر اسرائیلی‌ها برای تداوم فضاسازی تخریبی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در ژنو دارد.

در این ملاقات‌های حضوری و تماس‌های تلفنی اسرائیلی‌ها تلاش دارند تا با استناد به مفاد مذاکرات واقعی بعد از مذاکرات دور قبل بین برخی اعضای کشورهای غربی شرکت‌کننده در مذاکرات، در عین حال مطالب کذبی را به رسانه‌ها درز بدهند که با فضای واقعی مذاکرات و جهت‌گیری و رویکرد کلی حاکم بر جلسات مذاکرات کاملا مغایر است  ادامه مطلب ...

روضه گنه کارانِ امیدوار

حسین جان سر افکنده ام چون حر،مرا بپذیر و بر گناه فراوانم خرده مگیر،ای شاه قلوب که نامت نقش دلهاست،آنچه در دل سیاه من نور امید می تاباند و افسردگیم را به مشتاقی تبدیل می کند،قصه تو با غلام سیه روی است،آیا می شود؟ ،حسین جان تویی آن باب الهی که هیچ گاه بر بنده گنه کار بسته نیست و آن روی رحمت که هیچ گاه چشمه عنایتش  دور از جان و دلهای خسته نیست.  ادامه مطلب ...

خاطره ای کوتاه اما خواندنی از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

دکتر سورنا ستاری در جلسه هفتم آبان 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نخبگان کشورمان در داخل و خارج، خاطره ای جالب از تصمیم خود برای عزیمت به آمریکا برای ادامه تحصیل تعریف کرد.

  ادامه مطلب ...

آمریکا بازیچه دست اسرائیل

آنهایی که دنبال مذاکره با کدخدا هستند باید این را بدانند که افسار آمریکا دست اسرائیل است.

منطق این گونه افراد مانند این است که تا وقتی کدخدا را نبینند؛ با بقیه حرف زدن فایده ندارد چون گوش شان به کدخداست و چیزی را قبول ندارند.

در حال حاضر با رنگ باختن تمام لبخندهای اوباما به روحانی و جان کری به ظریف، آن هم تنها با دیداری کوتاه با نتانیاهو، به نظر می رسد که افسار آمریکا دست اسرائیل است و از آن تبعیت می کند و اینک سوالی جدی ایجاد می شود: که نکند همان منطق که روحانی را پای مذکره با آمریکا رساند، اطرافیان او را به مذاکره با کدخدای اصلی هم وسوسه کند؟!

در پاسخ به گزینه نظامی کدخدا و صهیونیست ها باید گفت:من یک هدف دارم و شما تنها گلوله دارید. 

دعا کنید بعد از تمام شدن گلوله هایتان زنده نباشم.

و این را بدانید پشت این نقاب فقط تکه ای استخوان و ماهیچه پنهان نشده.

در پشت این نقاب یک آرمان وجود دارد و آرمانها ضد گلوله هستند.

ماموریت‌های ویژه پهپادهای سریر و ابابیل

ماموریت‌های ویژه پهپادهای سریر و ابابیل

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) یکی از نیروهای چهارگانه ارتش است که در بهمن ۱۳۸۷و با تقسیم نیروی هوایی ایران به دستور حضرت آیت‌الله‌العظمی‮ خامنه‌ای فرمانده کل قوا تشکیل و مأموریت‌های ویژه‌ای، به‌خصوص برای برتری‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران برای آن تعریف شد‮. ‬با‮ ‬پررنگ‮ ‬شدن‮… 

ادامه مطلب ...

5 ترفند آمریکا در مذاکرات را بشناسید/ DNA آمریکایی چه اجزایی دارد؟!


مانند پدری که برای جلب توجه خواستگار دخترش بیان می‌کند که خواستگاران دیگری در راه هستند و در این زمینه فرد خواستگار باید شرایط پدر را برای کسب اجازه ازدواج با دخترش بپذیرد. رفتار بارز آمریکایی‌ها در قبال ایران در این زمینه صحبت‌های تکراری رئیس جمهور آمریکاست که همواره در قبال پرونده هسته‌ای ایران این جمله را بیان کرده است که «‌همه گزینه‌ها در قبال ایران روی میز است.»‌

ایران و آمریکا

ایران و آمریکا

 آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ یکی از طرف‌های گفت‌وگو هستند. درحالی که طرف ایرانی حسن نیت خود را در جریان سفر به نیویورک و نشست ‍ژنو نشان ده است اما طرف مقابل در این زمینه بازی چند جانبه‌ای را علیه ایران آغاز کرده است. درواقع آمریکایی‌ها این نگرش را امروز دارند که در یک معامله همواره قیمت ها مقطوع نیست و می‌توان با چانه زنی و به کارگیری برخی فنون کاربردی در مذاکره امتیاز بیشتری از طرف مقابل گرفت و در نتیجه موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کرد.

در این زمینه به برخی از فنونی که آمریکایی‌ها در این راه به کار می‌بنند اشاره می‌کنیم که خالی از :

 .  

ادامه مطلب ...

فقط مردان مجرد بخوانند


 

 




بررسی های متعدد نشان می دهند که مردان متاهل به ویژه در دهه 50، 60 و 70 زندگی خود از سلامتی بیشتری برخوردارند و میزان مرگ و میر آنها نسبت به مردانی که هرگز ازدواج نکرده اند، جدا شده و یا همسران آنان فوت کرده اند، کمتر است.
  

خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی- عروقی در مردانی که هرگز ازدواج نکرده اند 3 برابر بیشتر از سایر مردان است و بعد از 50 سالگی وضعیت  سلامتی مردان جدا شده نسبت به مردان متاهل به سرعت افت می کند.

چه رازی در ازدواج نهفته است؟
تحقیقات نشان می دهند که ازدواج، استرس و افسردگی را کاهش داده و در نتیجه از ابتلا به بیماری های مزمن پیشگیری می نماید. مردان غیر متاهل معمولا عادات غذایی نامناسبی را دنبال می کنند، کمتر به پزشک مراجعه می کنند و رفتارهای پرخطر بیشتری دارند. البته متخصصان معتقدند که مجرد بودن بهتر از ازدواج و روابط ناموفق است. ازدواج برای مردان بالای 25 سال موجب افزایش طول عمر می شود و هر چه طول مدت ازدواج طولانی تر باشد، اثرات مثبت آن بر سلامتی بیشتر است.


بر اساس مطالعات آماری، به طور کلی دلایل عمده مرگ و میر مردان در دوران میانسالی و پس از آن عبارتند از: بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، جراحات غیر عمدی، سکته مغزی، دیابت، بیماری های تنفسی، خودکشی و آلزایمر.
 

 

روس‌ها "اس 200" ایرانی را ستایش کردند

برگزاری رزمایش آسمان ولایت 5 با حضور نیروهای ارتش و سپاه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 5 در روز 17 مهر در گستره 700 هزار کیلومتر مربع از مرزهای غرب، شمال غرب و جنوب کشور با حضور نیروهای ارتش و سپاه برگزار شد

ادامه مطلب ...

گسترش بی اعتمادی کشورهای مختلف دنیا به آمریکا

 – پس از آنکه دولت فرانسه در پی افشای برنامه جاسوسی آمریکا از شهروندانش سفیر واشنگتن در پاریس را به وزارت خارجه احضارکرد اینک خبر های حاکی از آن است که دولت مکزیک نیز درصدد احضار سفیر واشنگتن است.

با لاخوس سازدی  تحلیل‌گر سیاسی ساکن ویرجینای آمریکا در مورد رسوایی اخیری که گریبان آژانس امنیت ملی این کشور را گرفته، می گوید که این باید یک زنگ خطر باشد برای دولت مکزیک که به همسایگان شمالی خود اعتماد نکند. فیلیپ کالدرون همچون تمام روسای جمهوری مکزیک کسی بوده که با آمریکا همکاری نزدیکی داشته است.

ادامه مطلب ...

غدیر، نقش ولای على به سینه ماست


عید کمال دین .سالروز اتمام نعمت وهنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان وپیروان ولایت خجسته باد.